Contractul pentru infrastructura feroviară Caransebeș-Lugoj a fost semnat în prezenţa premierului Marcel Ciolacu şi a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu

La Caransebeş s-a semnat astăzi ultimul dintre cele 4 contracte de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad, în prezenţa premierului Marcel Ciolacu şi a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Contractul pentru lotul 1 de cale ferată Caransebeş-Lugoj cu o valoare de 1,34 de miliarde de lei fără TVA este finanţat prin PNRR ca şi celelalte 3 contracte. La nivel naţional sunt peste 950 de km de cale ferată în modernizare tot prin PNRR, a declarat astăzi la Caransebeş premierului Marcel Ciolacu:

Ministerul Transporturilor înseamnă și modernizarea căilor ferate, o țară logistic nu se poate dezvolta numai rutier și din câte știu eu din PNRR, cu alte cuvinte cu execuție până în anul 2026 sunt peste 950 de kilometri de cale ferată în modernizare prin PNRR cu alte cuvinte numai bani europeni. Săptămâna viitoare domnul ministru o să semneze ultimele contractări pe acești 965 de kilometri. Acesta este primul capitol închis total contractat pe PNRR”.

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, felicită conducerea CFR pentru că a finalizat fără probleme perioada de contractare:

“Eu vreau să-i felicit pe cei de la CFR, practic au terminat toată perioada de contractare. Marți va fi ultimul dacă nu mă înșel, contract semnat din PNRR si este un lucru foarte important”.

Semnarea acestui document la Caransebes a fost un moment important care va rămâne în istoria primăriei, a concluzionat si primarul Felix Borcean:

“Este un moment istoric pentru primăria municipiului Caransebeș, într-o sală istorică, este sala 1 Decembrie 1918 să găzduiască un astfel de eveniment cum nu cred că s-a mai întâmplat. Mulţumesc domnule premier și domnule ministru că ați ales primăria municipiului Caransebeş și vă felicit pentru această importantă realizare pentru România dar și pentru comunitatea noastră din Caransebeș”.

Proiectul de modernizare pe subsecțiunea Caransebeș – Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații CF, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii) și de protecţia mediului.

Obiectivele principalele ale programului de modernizare sunt:

  • îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră;
  • modernizarea staţiilor şi a haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
  • dublarea liniei pe toată lungimea;
  • montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
  • construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • construcţie clădire de mentenanţă în staţia Caransebeş;
  • instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  • montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Consultanța deja semnată

La finele lunii martie 2023, CFR SA și TPF INGINERIE SRL au semnat contractul în valoare de 14.310.938,75 lei fără TVA, pentru servicii de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor pe Caransebeș – Lugoj, aferent obiectivului de investiții Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).

În cadrul contractului, Consultantul/Supervizorul va coordona, va asigura consultanță și supervizare în cadrul celor două etape ale contractelor, respectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe lotul 1.

De asemenea, consultantul va urmări ca Proiectul tehnic să fie elaborat conform regulamentelor legale în vigoare, potrivit unui comunicat de presă anterior al CFR SA.

Cele mai citite

Related Articles