Contract semnat de 2,18 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare CaransebeÅŸ-TimiÅŸoara-Arad
Contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 2,18 miliarde lei, pentru Lotul 4 RonaÅ£ Triaj – Arad a fost semnat joi de CFR SA cu Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA, informează CFR SA într-un comunicat transmis AGERPRES.
![Contract semnat de 2,18 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare CaransebeÅŸ-TimiÅŸoara-Arad Contract semnat de 2,18 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare CaransebeÅŸ-TimiÅŸoara-Arad](https://i0.wp.com/www.radioresita.ro/wp-content/uploads/2015/09/cale-feratÄ_.jpg?resize=850%2C479&ssl=1)
Articol editat de Valentina Adam, 17 noiembrie 2022, 12:51
Acesta este finanÅ£at cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul NaÅ£ional de Relansare ÅŸi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil, aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF CaransebeÅŸ – TimiÅŸoara – Arad (162,19 km), pentru creÅŸterea vitezei de circulaÅ£ie la 160 km/h pentru trenurile de călători ÅŸi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
‘Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul CaransebeÅŸ – TimiÅŸoara – Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secÅ£iunea RonaÅ£ Triaj – Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menÅ£ionat este faptul că această secÅ£iune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanţă de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creÅŸterii capacităţii de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar ÅŸi pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la TimiÅŸoara Est la Arad, intră în linie dreaptă‘, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.
Potrivit sursei citate, Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA va elabora proiectul tehnic ÅŸi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii ÅŸi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secÅ£iunea RonaÅ£ Triaj – Arad (lotul 4), lucrări civile în staÅ£iile Sânandrei, Băile Calacea, OrÅ£iÅŸoara, Vinga, Sag ÅŸi Aradu Nou, în 2 halte de călători, 1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri ÅŸi 39 podeÅ£e, sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum ÅŸi lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 ÅŸi GSM-R) ÅŸi BLAI pe întregul traseu.
De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secÅ£iunii RonaÅ£ Triaj – Arad sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică ÅŸi feroviară: 6 pasarele pietonale în staÅ£iile Sânandrei, Băile Calacea, OrÅ£iÅŸoara, Vinga, Sag ÅŸi Aradu Nou; o pasarelă edilitară în Aradu Nou; 4 pasaje superioare în staÅ£iile Sânandrei (DJ692A), OrÅ£iÅŸoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7); 11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, unul în staÅ£ia OrÅ£iÅŸoara, respectiv un pasaj în staÅ£ia Sag; panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m; rampe de încărcare-descărcare în staÅ£iile OrÅ£iÅŸoara, Vinga ÅŸi Aradu Nou.
Linia de cale ferată CaransebeÅŸ – TimiÅŸoara – Arad beneficiază de finanÅ£are în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiÅ£ional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Contractul a fost semnat de directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru, şi reprezentantul Asocierii menţionate, Martinez Sonnendrucker Pablo, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.