Radioul public este, din nou, cel mai de succes din România, a afirmat astăzi Preşedintele Director General, Ovidiu Miculescu într-o conferinţă de presă.

Peste 4,5 milioane de ascultători aleg zilnic programele Societăţii Române de Radiodifuziune: Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale – Bucureşti FM, Radio Cluj, Radio Constanţa, Radio Craiova, Radio Iaşi, Radio Reşiţa, Radio Târgu Mureş, Radio Timişoara – ceea ce reprezintă global o cotă de piaţă de aproximativ 30%.

Radio România încheie, se apropie de a încheia anul 2015 şi dacă în 2014 credeam că acel an a fost cel mai bun an din istoria ultimilor 25 de ani ai radioului se pare că 2015 ne contrazice.

2015 se arată a fi un an foarte bun, un an în care audienţele generate de posturile noaste sunt mari, conducem piaţa de media în termeni de audienţă pe market share atât în urban, naţional şi în Bucureşti. Operăm cu succes cele 15 posturi pe care le avem, 14 în România şi cel de la Chişinău, din Republica Moldova.

Dezvoltăm proiectele culturale într-un mod, credem noi, extrem de ofertant pentru publicul care ne plăteşte, oferindu-le momente şi programe, proiecte speciale – şi aici vorbesc în afară de ceea ce transmite în on-air, şi aş aminti Târgul Gaudeamus, care tocmai s-a încheiat şi care a fost un succes. Au fost peste 125 de mii de vizitatori, s-a vândut carte de peste trei milioane de euro, au fost foarte mulţi tineri, multe evenimente. Gaudeamusul a încheiat şi încheie în fiecare an un turneu al târgului prin centrele universitare din Bucureşti. La capitolul proiecte culturale aş vorbi, aş aminti Festivalul Internaţional al Orchestrelor, care alături de Târgul Gaudeamus reprezintă două evenimente unice în peisajul media european şi nu numai. Iar o serie de alte proiecte, cum ar fi „Vioara lui Enescu la sate”, „Pianul călător”, „Duelul viorilor”, „Cinci minute de muzică clasică în şcoli”, Festivalul Internaţional de Teatru Radiofonic sunt succese confirmate de către publicul din România.

Din punct de vedere financiar Societatea Română de Radiodifuziune este într-un moment fast. Aşa cum aţi văzut, probabil, din raportul pe 2014 a existat un plus de peste şapte milioane de lei. Anul 2015 se arată a fi mai bun din acest punct de vedere. Societatea Română de Radiodifuziune nu are datorii, nu are credite, nici măcar întârzieri de facturi la plată. Ne finanţăm singuri investiţiile. Din 2012 nu mai primim bani de la buget pentru investiţii.

Din punct de vedere al prezenţei internaţionale a Radio România suntem pe un traseu ascendent, în sensul că dobândim pe zi sau lună ce trece sau an ce trece o poziţie tot mai puternică în organismele internaţionale din care facem parte, generăm proiecte şi acţiuni internaţionale de succes, atât în Europa, cât şi în Asia.

Preşedintele Director General, Ovidiu Miculescu a vorbit şi despre atacurile la adresa postului public.

Cu alte cuvinte, cred că Radio România performează, iar acest lucru s-ar putea la un moment dat să deranjeze sau să genereze invidie. În ultima perioadă au apărut o serie de atacuri punctuale cei drept ale unor foşti sau actuali salariaţi. Suntem deschişi oricăror abordări. În comunicare nimic nu este interzis. Ne interesează opiniile tuturor, încercăm şi oferit feedback, pentru că dincolo de toate lucrurile acestea permanent avem ceva de învăţat şi cred că este un lucru bun că lucrurile astea se întâmplă. În schimb, nu pot fi de acord cu faptul că anumite neîmpliniri personale, pierderea unor privilegii, ştiu eu neconfirmări profesionale, sunt, se transformă în atacuri la persoane – şi aici nu vorbesc doar de mine, ci şi de membri ai conducerii executive a oamenilor cu responsabilităţi în această societate mare şi complicată, iar treptat, vehiculându-se generalităţi, jumătăţi de adevăruri sau neadevăruri se produce un transfer de la o luptă aparent sau real personală spre instituţii. Şi ce se atacă?

Se atacă unul dintre elementele cele mai importante pe care Radio România îşi construieşte existenţa şi anume credibilitatea. Radio România este un serviciu public extrem de credibil încă de când s-a înfiinţat în 1928, or atacul la credibilitate este un lucru extrem de rău. Resping toate aceste acuze, accept, eu pot să fiu acuzat persona de anumite lucruri sau întrebat, este absolut normal să se întâmple aşa, dar nu pot fi de acord cu acest transfer de atac la imagine şi la credibilitate a instituţiei. Se mai încearcă acreditarea unei idei foarte periculoase, după părerea mea.

Radio România este, dacă vreţi, un serviciu public strategic pentru România. Într-o perioadă în care Europa traversează momente complicate şi regiuna în care trăim traversează situaţii complicate se încearcă acreditarea că într-o posibilă situaţie de criză Radio România nu ar putea să-şi îndeplinească misiunea pe care o are faţă de cetăţenii acestei ţări, lucru absolut fals. Suntem pregătiţi pentru orice situaţie, pentru că această organizaţie funcţionează, pe de-o parte, în respectul legii, a regulamentelor interne care ne guvernează, în respectarea misiunii publice, dar în acelaşi timp cu sentimentul responsabilităţii majore pe care o înţelegem şi ne-o asumăm în fiecare moment. Or, faptul că reuşim să performăm şi reuşim să convingem ascultătorii prin programele noastre să ne aleagă frecvenţele înseamnă, de fapt, confirmarea majoră pe care Radio România o primeşte zi de zi, şi aici vorbim de aproape cinci milioane de ascultători care sunt zilnic, zi de zi pe frecvenţele noastre. Or, aceste atacuri sunt lansate de persoane care au, mă rog, sau nu au o reprezentativitate în organizaţie.