CJAS Caraș-Severin prelungește programul cu publicul în prima zi a săptămânii
Casele Județene de Asigurări de Sănătate din România au program prelungit cu publicul o zi pe săptămână, pentru a facilita accesul cetățenilor la serviciile sistemului de sănătate. Măsura a fost anunțată de președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Horațiu Moldovan, în urma unei videoconferințe cu directorii caselor județene.
Articol editat de Daiana Rosca, 3 noiembrie 2025, 13:32
Program prelungit pentru asigurați
Decizia are scopul de a veni în sprijinul persoanelor care nu pot ajunge la ghișeu în timpul programului obișnuit de lucru. Fiecare Casă Județeană de Asigurări de Sănătate va stabili propria zi de lucru extins, în funcție de necesitățile locale.
În Caraș-Severin, de exemplu, programul prelungit a fost stabilit pentru ziua de luni, între orele 8:00 și 18:00, ne-a transmis purtătorul de cuvânt al instituţiei Flavius Rotariu.
„Am convenit ca fiecare Casă Județeană să-și stabilească ziua de program prelungit, astfel încât toți asigurații să poată beneficia de acces echitabil la serviciile medicale”, a declarat Horațiu Moldovan, președintele CNAS.
Publicarea noului orar pe site-urile instituțiilor
Noul program de lucru va fi afişat şi pe site-ul Caselor Județene de Asigurări de Sănătate, iar pagina oficială CNAS va include o situație centralizată la nivel național. În acest mod, orice persoană va putea verifica rapid care este ziua de program extins în județul său.
Măsuri pentru simplificarea relației cu asigurații
Prelungirea programului cu publicul face parte dintr-un set mai amplu de măsuri implementate de CNAS pentru simplificarea procesului de validare a calității de asigurat, în special pentru persoanele care au depus Declarația Unică.
Rezultatele acestor măsuri sunt deja vizibile:
- În ultima perioadă, calitatea de asigurat a fost validată pentru peste 104.000 de persoane, adică o medie de 3.500 de solicitări pe zi.
- 60% dintre cereri au fost depuse la ghișeu, iar 40% online.
„Obiectivul nostru este ca fiecare cetățean care se adresează Casei de Asigurări să găsească un interlocutor atent la nevoile sale și să beneficieze de servicii prompte, transparente și accesibile”, a mai precizat președintele CNAS.
CNAS: transparență și acces facil pentru toți cetățenii
Prin extinderea programului de lucru, CNAS își propune să îmbunătățească relația cu asigurații, să reducă timpul de așteptare și să asigure acces echitabil la serviciile medicale pentru toate categoriile de populație.
Urmărește-ne și pe Google News