Centrul de Prevenire Evaluare şi Consiliere Antidrog Caraş-Severin continuă sesiunile de formare privind programul naţional al Agenţiei Naţionale Antidrog, ABC-ul Emoţiilor. Astfel, a avut loc formarea unei noi serii de cadre didactice aparţinând Şcolii Gimnaziale Nr.1 Bocşa.

Programul de dezvoltare emoţională are rol de protecţie în prevenirea consumului de droguri, punând accent pe conştientizare şi gestionarea emoţiilor negative dar şi pe abilitatea de a face faţă presiunii grupului şi de adoptare a deciziilor pentru o dezvoltare sănătoasă. Grupul ţintă al programului sunt şcolari din ciclul primar.

„ABC-UL EMOŢIILOR” este un proiect de formare şi consolidare a abilităţilor emoţionale cu rol de factori de protecţie în prevenirea consumului de droguri, punând accent pe conştientizarea de sine, pe abilităţile de comunicare asertivă, pe gestionarea emoţiilor neplăcute, pe abilitatea de a face faţă presiunii grupului şi de adoptare a deciziilor pentru o dezvoltare sănătoasă.

Proiectul se adresează copiilor din clasele I şi a II-a şi se centrează pe cinci teme principale: autocunoaştere/valorizare personală, exersarea modalităţilor adecvate de gestionare a emoţiilor neplăcute, abilităţi de comunicare asertivă şi de a face faţă presiunii grupului, adoptarea deciziilor corecte pentru o dezvoltare sănătoasă, importanţa relaţiilor interpersonale.

Prin derularea acestor proiecte la nivel naţional , specialiştii ANA vor urmări prevenirea comportamentelor cu risc pentru sănătate, pentru cel puţin 28.200 de copii cu vârsta între 5 şi 8 ani (preşcolari de grupă mare şi şcolari din clasele pregătitoare, I şi a II-a), creşterea nivelului de informare, educare şi conştientizare a unui număr de 56.400 de părinţi referitor la importanţa factorilor de risc şi de protecţie familiali legaţi de consumul de droguri, precum şi formarea unui număr de 1.410 cadre didactice, în vederea implementării proiectului.

În perioada educaţiei timpurii, educaţia pentru sănătate reprezintă una din principalele căi de promovare a cunoştinţelor privind diferite aspecte ale sănătăţii şi, totodată, de formare a atitudinilor si deprinderilor specifice unui stil de viaţă sănătos.

La vârsta preşcolară şi şcolară mică copiii deprind comportamente prin observarea şi imitarea adulţilor şi îşi formează reprezentarea stării de sănătate şi de boală. Pentru perioada învăţământului preşcolar şi debutul în învăţământul şcolar, prevenirea consumului de droguri coincide cu acţiuni de promovare a sănătăţii, încurajând copiii să adopte un stil de viaţă sănătos.