CF Oraviţa – Anina din nou de vânzare. Asociaţia “Pro Banatul de Munte” – pledoarie în favoarea acesteia

calea-ferata-anina-oravita

Vineri, 18 iulie 2014

Linia Oraviţa-Anina – prima cale ferată pe traseu montan din România, construită în timpul Imperiului Austro-Ungar, monument arhitectonic de marcă, este acum scos la vânzare pentru a treia oară în ultimii doi ani, pentru ineficienţă, de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Amănunte despre demersurile intreprinse pentru păstrarea obiectivului din munţii Banatului, a aflat reporterul RRR  Hardy Cvoica de la reprezentantul Asociaţiei “Pro Banatul de Munte”, Marian Apostol:

Joi, 17 iulie 2014

Compania Naţională de Căi Ferate din România va scoate la licitaţie la Bursa Română de Mărfuri, mai multe tronsoane de cale ferată, printre care şi tronsonul Oraviţa – Anina, cunoscut sub denumirea de Semeringul Bănăţean. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, organizează luni, 21 iulie, licitaţie publică cu strigare, pentru închirierea a 1.079,9 km de cale ferată, adică 32 de secţii CF, care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile, spune Oana Brânzan – purtătorul de cuvânt al Companiei. Închirierea acestora, reprezintă unul dintre angajamentele asumate în faţa organismelor internaţionale. Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 21 iulie ora 09.00, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 10.00, la sediul Bursei Române de Mărfuri.

La licitaţie pot participa persoane juridice române care au calitatea de operatori licenţiaţi de transport feroviar, conform condiţiilor menţionate în documentaţie, iar operatorii economici desemnaţi câştigători vor fi obligaţi să preia şi personalul CFR existent. mai spune Oana Brânzan.

Reporterul Radio România Reşiţa, Hardy Cvoica a urmărit acest subiect şi ştie mai multe:

Traseul Semeringului Bănăţean, cum mai este denumită calea ferată Oraviţa-Anina, a mai fost licitat de două ori în anii 2012 respectiv 2013 însă ambele acţiuni de atunci au eşuat.

Trei dintre secţiile CF neinteroperabile aflate pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara sunt: Caransebeş – Băuţari, Haţeg – Subcetate şi Oraviţa – Anina.

Miercuri, 16 iulie 2014

CFR Călători scoate din nou la licitaţie calea ferată Oraviţa-Anina, din cauza numărului mic de călători. Aceasta nu este prima încercare de a găsi un cumpărător pentru cea mai veche cale ferată montană din România, monument istoric.  În 2012 şi 2013 au mai avut loc încă două licitaţii, dar niciun investitor nu s-a arătat interesat.

A mai fost scoasă la licitaţie şi ruta Caransebeş – Băuţari. Pe raza Sucursalei Regionale Timişoara sunt vizate şi traseele Haţeg – Subcetate, Nădab – Grăniceri, Timişoara Nord – Jimbolia şi Timişoara Nord – Timişoara Vest. La nivel naţional sunt oferiţi spre licitaţie, în vederea închirierii, peste 1.000 de kilometri de cale ferată.

Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Operatorii economici desemnaţi câştigători sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent. Licitaţia publică cu strigare va avea loc luni, 21 iulie, la Bursa Română de Mărfuri. Operaţiunea face parte din angajamentele faţă de FMI.

Sursa foto: alpinet.org

(Hardy Cvoica

Cele mai citite

Related Articles