[AUDIO] Ce se întâmplă cu persoanele din Reşiţa angajate în sistemul medical, în perioada stării de alertă?

Cadrele medicale, dar şi angajaţii Direcţiilor de Sănătate Publică din România, care au intrat în sistemul medical în timpul pandemiei vor primi şansa să rămână pe post pentru a face carieră.

Proiectul de Lege privind reglementarea statutului personalului contractual care, în perioada stării de alertă, a fost încadrat pe perioadă determinată a fost adoptat zilele trecute de plenul Camerei Deputaţilor. Acest document legislativ va fi promulgat şi în scurt timp, cei 24 de angajaţi din cadrul Direcţiei de Sănatate Publica din Caraş-Severin, încadraţi în timpul stării de alertă vor putea sustine examen pe post pentru a rămane în sistem, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al DSP, Daniel Botgros.

Aceasta lege se va aplica şi în cazul cadrelor medicale angajate pe perioadă determinată, în cei 2 ani de pandemie. În această situaţie la Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa sunt 22 de asistenţi, 16 infirmieri, 5 îngrijitoare şi 4 brancardieri. Directorul medical al spitalului, Cosmin Librimir salută această iniţiativă şi susţine că este mai mult decât necesar ca acest personal să rămână în sistem pentru că în pandemie cu toţii au dovedit că au acumulat experienţă, descurcându-se fără probleme.

Şi autorităţile sunt de părere că încadrarea personalului are efecte pozitive din punct de vedere al asigurării resursei umane în unitatile cu deficit de personal din toată ţara. Astfel, instituţiile care au salariaţi angajaţi fără concurs în perioada stării de alertă pot organiza examen pe post, pentru a rămâne în sistem pe o perioadă nedeterminată. Examenul se organizează anterior încetării contractului de muncă pe perioada determinată.

Sursa foto: arhiva RRR

De același autor

Related Articles