Arad: Podul istoric degradat de la Săvârșin, traversat în continuare de camioane de mare tonaj
Podul istoric de la Săvârșin, la care autoritățile au constatat degradări importante în 2022, de când au impus restricție de acces pentru vehiculele mai grele de 7,5 tone, este traversat în continuare de camioane de mare tonaj, în pofida faptului că a fost instalată și supraveghere video pentru prinderea șoferilor.

Articol editat de Valentina Adam, 22 iulie 2025, 14:44
Primarul comunei Săvârșin, Ioan Vodicean, a declarat marți, pentru AGERPRES, că ‘unii șoferi continuă să abuzeze și nu respectă restricțiile de tonaj’.
‘Există indicatoare rutiere privind limita de tonaj de 7,5 tone, dar nu se respectă întotdeauna, ceea ce poate afecta grav acest pod istoric, a cărui garanție de 100 de ani este de mult timp depășită. Podul nu a beneficiat de lucrări la piloni niciodată de la construcție, iar ultimele lucrări au avut loc în 2007, dar numai la partea carosabilă. Consiliul Județean a aplicat amenzi și chiar a instalat camere de supraveghere, astfel că pe baza imaginilor sunt depistați șoferii. Totuși, nu se respectă întotdeauna restricțiile de tonaj’, a spus primarul.
Contactați de AGERPRES, reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Arad au declarat că în unele cazuri a fost sesizată și poliția.
‘Restricția de tonaj a fost instituită în urma expertizării podului. Când constatăm că nu se respectă restricția, anunțăm poliția’, a declarat directorul tehnic al CJ Arad, Răzvan Ciubotaru.
Situația a fost semnalată și de consilierul județean Lucia Dragoș, care a publicat pe contul său de Facebook fotografii cu camioane încărcate cu lemne care trec peste pod și atrage atenția că există riscul ‘să se întâmple o nenorocire’.
‘Atrag atenția asupra unei probleme care, dacă va fi ignorată în continuare, poate genera consecințe grave și ireparabile. În ultimii ani, podul care traversează râul Mureș la Săvârșin – aflat pe Drumul Județean DJ 707 – a suferit degradări semnificative, în special la nivelul pilonilor de susținere, din cauza scăderii nivelului apei, dar a suferit și degradări la nivelul structurii metalice, manifestate prin slăbirea și căderea elementelor de fixare, ca urmare a trepidațiilor generate de traficul greu. Deși există restricții clare de tonaj, vehicule de mare tonaj continuă să îl tranziteze fără nicio opreliște. Această nesocotire a reglementărilor pune în pericol integritatea podului – o arteră vitală pentru locuitorii zonei și pentru economie – și amenință siguranța rutieră a tuturor celor care îl traversează zilnic’, a scris consilierul județean.
În vara anului 2022, autoritățile au descoperit degradări la podul secular după ce nivelul apei a scăzut foarte mult. Ulterior, a fost făcută o expertiză și s-a instituit restricția de tonaj.
Pentru vehiculele de mare tonaj, autoritățile recomandă traseul alternativ DN 7 Săvârșin-Lipova – DJ 682 Lipova-Birchiș – DJ 707B Birchiș-Valea Mare – DJ 707 A Valea Mare-Căprioara.
Primul pod a fost dat în folosință la Săvârșin la 15 ianuarie 1872, dar a fost din lemn și s-a prăbușit. Construirea podului actual din fier a început în 1906, fiind dat în folosință în 1909, iar garanția a expirat în 2009.
Agepres
Foto: Primăria Săvârşin