Ascultă Radio România Reșița Live

Aproape 70% din apelurile la 112 sunt false

Dintre apelurile reale, cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă. Pe locul 2 se situează Poliţia, urmată de PompieriSMURD şi Jandarmerie.

Mai trebuie precizat că din octombrie 2015, în România, este funcţional serviciul de anunţare a urgenţelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilităţi de auz şi / sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113, păstrând caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate şi accesibilitate.     Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Până acum, au fost validate ca şi înregistrate 2.200 de persoane iar activitatea continuă.

Aproape 70% din apelurile la 112 sunt false

Articol editat de Sebastian Dragomir, 11 februarie 2016, 09:52 / actualizat: 11 februarie 2016, 11:19

Citeşte şi: Condamnări cu executare în dosarul şpăgii de la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Reşiţa

În România, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului, care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă. În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de STS, în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 38 % şi se situează la circa 62 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european. De exemplu, în Caraş-Severin, anul trecut au fost 165 457 de apeluri şi aproximativ 70% au fost false. Comisarul şef Dinu Nicorici, şeful Centrului Operaţional din IPJ Caraş-Severin reaminteşte că utilizarea abuzivă se pedepseşte.

„Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 constituie contravenţie, iar faptele sunt sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de lei”.

Dintre apelurile reale, cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă. Pe locul 2 se situează Poliţia, urmată de PompieriSMURD şi Jandarmerie.

Mai trebuie precizat că din octombrie 2015, în România, este funcţional serviciul de anunţare a urgenţelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilităţi de auz şi / sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113, păstrând caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate şi accesibilitate.     Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Până acum, au fost validate ca şi înregistrate 2.200 de persoane iar activitatea continuă.

(Sebastian Dragomir)

 

Spitalul Județean din Reșița are RMN nou
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 06:45

Spitalul Județean din Reșița are RMN nou

Noul aparat de Rezonanță Magnetică Nucleară (RMN) a fost deja instalat și va fi funcțional, anunță președintele Consiliului Județean...

Spitalul Județean din Reșița are RMN nou
Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici
Actualitate joi, 25 decembrie 2025, 15:33

Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici

Transportul public din Reșița este pe un trend ascendent cu peste 4 milioane de călători și costuri mai mici după reintroducerea tramvaiului....

Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici
Aquatim, partener într-un proiect european pentru muzee ale apei mai incluzive și accesibile
Actualitate joi, 25 decembrie 2025, 15:06

Aquatim, partener într-un proiect european pentru muzee ale apei mai incluzive și accesibile

Aquatim, partener într-un proiect european pentru muzee ale apei mai incluzive și accesibile Aquatim este partener într-un nou proiect european...

Aquatim, partener într-un proiect european pentru muzee ale apei mai incluzive și accesibile
Revitalizarea malurilor râului Cerna la Băile Venera: proiect verde cu implicarea comunității
Actualitate joi, 25 decembrie 2025, 14:05

Revitalizarea malurilor râului Cerna la Băile Venera: proiect verde cu implicarea comunității

Proiectul de revitalizare a malurilor râului Cerna, în zona Băile Venera din Băile Herculane, a intrat într-o etapă esențială. În prezent, o...

Revitalizarea malurilor râului Cerna la Băile Venera: proiect verde cu implicarea comunității
Actualitate joi, 25 decembrie 2025, 10:07

Reșița: Locuințe sociale moderne și spații verzi în cartierul Mociur

Primăria Reșița a finalizat lucrările de reabilitare a Căminului nr. 2 din cartierul Mociur, oferind 50 de apartamente moderne pentru familii...

Reșița: Locuințe sociale moderne și spații verzi în cartierul Mociur
Actualitate joi, 25 decembrie 2025, 09:00

Masa de Crăciun fără riscuri pentru sănătate. Sfaturile medicului Mihaela Dalea pentru a evita excesele alimentare

Crăciunul este, fără îndoială, un moment de bucurie, de familie și mese îmbelșugate. Preparatele tradiționale, de la sarmale și friptură...

Masa de Crăciun fără riscuri pentru sănătate. Sfaturile medicului Mihaela Dalea pentru a evita excesele alimentare
Actualitate joi, 25 decembrie 2025, 07:34

Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei

Primarul Borcean Felix a semnat unul dintre cele mai mari contracte de finanțare din istoria Caransebeșului, în valoare de 43 de milioane de lei,...

Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei
Actualitate miercuri, 24 decembrie 2025, 15:00

Obiceiuri de Crăciun, în lumea satului din Banat: Sărbătoarea naşterii Domnului la Rusca Montană

Tradiţii autentice de Crăciun la Rusca Montană, păstrate din generaţie în generaţie An de an, în preajma sărbătorilor de iarnă, locuitorii...

Obiceiuri de Crăciun, în lumea satului din Banat: Sărbătoarea naşterii Domnului la Rusca Montană