Ascultă Radio România Reșița Live

ANPC: Peste 70 de companii furnizoare de energie au fost controlate în prima săptămână – LISTA COMPLETĂ AICI

În ultima perioadă, românii au fost luaţi prin surprindere de valorile uriaşe ale facturilor la energie care nu au fost incadrate în plafonare sau compensare de către distribuitorul de servicii. Vicepreşedintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege a precizat că furnizorii care au greşit calculele vor repara erorile, în caz contrar vor fi amendaţi. Situaţie confirmată atât de preşedintele ANPC Mihai Culeafă, cât şi de ministrul energiei Virgil Popescu.

contor energie
Foto: contor energie kWh

Articol editat de Ovidiu Babolea, 14 ianuarie 2022, 10:52

Astfel, primele rezultate ale Comandamentului pentru Energie – structură special creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), conturează modul în care unele companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale pentru consumatori persoane fizice, le respectă acestora drepturile, dar și legislația în vigoare.

Aproape jumătate de milion într-o săptămână

Astfel, până în acest moment, adică în perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii ANPC au controlat 72 de operatori economici, din întreaga țară, cu unul sau mai multe puncte de lucru, la 27 dintre aceștia, constatându-se abateri.

Au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 450.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor  facturilor care nu respectă prevederile legii.

LISTA COMPLETĂ AICI

Operatorii economici verificați pînă în acest moment, fără a fi controlate încă toate de puctele de lucru ale fiecăruia, au fost:

–           CEZ VÂNZARE SA

–           DISTRIGAZ SUD REȚELE

–           ENGIE ROMÂNIA

–           RCS & RDS SA

–           ENEL ENERGIE MUNTENIA

–           ELECTRICA FURNIZARE SA

–           DIGI ENERGY

–           PADO GROUP INFRASTRUCTURES SRL

–           E.ON ENERGIE ROMANIA SA

–           EURO SEVEN INDUSTRY SRL

–           RESTART ENERGY ONE SRL

–           GAZ VEST

–           MEGACONSTRUCT SA

–           GAZMIR IASI SRL

–           GRENERG SRL

–           RES ENERGY SOLUTIONS SA

–           DISTRIGAZ VEST SA

–           CPL CONCORDIA ROMANIA SRL

–           CIS GAZ SA

–           SPEAKOVER ROMANCE SRL

–           PREMIER ENERGY SRL

–           GAZ NORD EST HÂRLĂU

–           PRISMA SERV COMPANY SRL

–           GAZ EST SA

–           PRISMA GAZ SRL

–           MVM TRADE ENERGY PLUS SRL

–           NOVA POWER

–           ELECTRIC & GAZ POWER TRADE SRL

–           SST GROUP TRANSILVANIA SRL

–           NORD GAZ SRL

Principalele abateri și nereguli

Dintre cele mai importante abateri conmstatate de către comisarii ANPC:

●         nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu  01.11.2021

●         tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%

●         informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea

●         nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor,

●         nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.

●         contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate

●         diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator

●         împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;

●         procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;

●         practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Verificările continuă

Potrivit comunicatului de presă primit de la ANPC, Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.

Aceștia sunt invitați  să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro .”, se mai arată în comunicat.

Peste 150 de autovehicule controlate și zeci de sancțiuni aplicate în Caraș-Severin pe DN 6
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 16:00

Peste 150 de autovehicule controlate și zeci de sancțiuni aplicate în Caraș-Severin pe DN 6

Acțiune rutieră în sistem „releu” pe DN6. Peste 150 de autovehicule controlate și zeci de sancțiuni aplicate în Caraș-Severin....

Peste 150 de autovehicule controlate și zeci de sancțiuni aplicate în Caraș-Severin pe DN 6
Exproprieri suplimentare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 14:55

Exproprieri suplimentare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad

Au fost anunţate exproprieri suplimentare de 3,86 milioane de lei pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad. Ministerul...

Exproprieri suplimentare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad
Cetățeanul Roman, atracția inedită a stațiunii Băile Herculane!
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 13:54

Cetățeanul Roman, atracția inedită a stațiunii Băile Herculane!

Cetățeanul Roman, atracția inedită a stațiunii Băile Herculane: o întoarcere spectaculoasă în timp cu Carol Beran Băile Herculane continuă...

Cetățeanul Roman, atracția inedită a stațiunii Băile Herculane!
Recepția podului hobanat peste Mureș, din nou amânată. Administratorii judiciari reacționează: „Decizia nu este una unilaterală”
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 13:34

Recepția podului hobanat peste Mureș, din nou amânată. Administratorii judiciari reacționează: „Decizia nu este una unilaterală”

Recepția finală a lucrărilor la podul hobanat peste râul Mureș, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale Aradului, este...

Recepția podului hobanat peste Mureș, din nou amânată. Administratorii judiciari reacționează: „Decizia nu este una unilaterală”
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 12:58

Valea Almăjului, laureată a trofeului Vitality Star la Gala TRAVEL PRO Stars 2025 – un model de autenticitate și vitalitate în turismul românesc

Valea Almăjului, laureată a trofeului Vitality Star la Gala TRAVEL PRO Stars 2025 – un model de autenticitate și vitalitate în turismul...

Valea Almăjului, laureată a trofeului Vitality Star la Gala TRAVEL PRO Stars 2025 – un model de autenticitate și vitalitate în turismul românesc
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 11:55

Mai multe cartiere din Reșița sunt afectate de șantierele deschise de AquaCaraș

În mai multe cartiere din Reșița sunt deschise în această perioadă șantiere pentru modernizarea infrastructurii. O parte dintre ele vizează...

Mai multe cartiere din Reșița sunt afectate de șantierele deschise de AquaCaraș
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 11:25

Pregătiri pentru sezonul rece în Timișoara: deszăpezire, sprijin social și recomandări de siguranță

Pregătiri pentru sezonul rece în Timișoara: deszăpezire, sprijin social și recomandări de siguranță Primăria Timișoara anunță că...

Pregătiri pentru sezonul rece în Timișoara: deszăpezire, sprijin social și recomandări de siguranță
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 06:47

„Solidaritate, nu tăcere”: Direcţia de Asistenţă Socială Timișoara lansează marșul comunitar împotriva violenței asupra femeilor

La Timișoara are loc campania de conștientizare și prevenție „Solidaritate, nu tăcere”, organizată de Direcţia de Asistenţă Socială...

„Solidaritate, nu tăcere”: Direcţia de Asistenţă Socială Timișoara lansează marșul comunitar împotriva violenței asupra femeilor