Ajutorul de deces a crescut semnificativ de la începutul anului 2025
Ajutorul de deces a crescut semnificativ începând cu 13 februarie 2025, ca urmare a aplicării Legii nr. 10/2025 privind bugetul asigurărilor sociale de stat. Cei care pierd o persoană dragă pot primi un sprijin financiar semnificativ, în anumite condiții.

Articol editat de Cristina Corocan, 17 iunie 2025, 14:58 / actualizat: 17 iunie 2025, 16:47
Cine poate beneficia
Potrivit noilor reglementări, suma acordată este de 8.620 de lei în cazul decesului unui asigurat sau pensionar, respectiv 4.310 lei pentru un membru de familie.
„Familia trebuie să facă dovada că persoana decedată era asigurată sau pensionară în sistemul public de pensii. Dacă acest lucru nu este valabil, solicitantul poate depune o declarație pe propria răspundere”, a explicat Dorin Brăilă, directorul Casei de Pensii Caraș-Severin.
Ce documente sunt necesare
Pentru obținerea ajutorului, solicitantul trebuie să depună un dosar complet la Casa de Pensii, care să includă:
Certificatul de deces (original și copie);
Factura originală pentru cheltuielile de înmormântare;
Acte de stare civilă ale solicitantului (original și copie);
Cuponul de pensie sau decizia de pensionare (dacă este cazul);
Cartea de identitate a solicitantului.
„Este important ca dosarul să fie complet. Avem o cerere tip și lista documentelor necesare, disponibile la sediul nostru”, a mai precizat Brăilă.
Cât durează soluționarea
Odată depus dosarul complet, banii se acordă rapid – în cel mult trei zile lucrătoare.
„La nivelul județului Caraș-Severin, avem în medie 10 solicitări de ajutor de deces în fiecare zi, de la aplicarea noii legi”, a declarat directorul Casei de Pensii.
Solicitarea poate fi făcută în termen de 3 ani
Este important de știut că acest ajutor poate fi solicitat în termen de până la trei ani de la data decesului, conform prevederilor legale.
Unde se obțin informații suplimentare
Persoanele interesate pot obține mai multe detalii la sediul Casei de Pensii Caraș-Severin sau pot accesa site-ul oficial al instituției. Reprezentanții instituției încurajează cetățenii să se informeze corect și să depună documentele în timp util.
Urmărește-ne și pe Google News
Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro