Ascultă Radio România Reșița Live

Se caută inspector școlar general în Caraş-Severin. Nimeni nu vrea postul

 

Se caută inspector școlar general în Caraş-Severin. Nimeni nu vrea postul

Articol editat de Radio Resita, 12 aprilie 2016, 18:00 / actualizat: 13 aprilie 2016, 9:11

Dosarele de înscriere se pot depune în perioada 18-26 aprilie la sediul inspectoratelor școlare din județele respective. Concursul  propriu-zis va avea loc la Bucureşti în intervalul 11-13 mai.  Posturile de inspector şcolar general din cele 6 judeţe au rămas vacante după cele trei sesiuni de concurs organizate în anul 2015.

Pentru ocuparea acestor funcţii poate candida orice cadru didactic care îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii:

a) este membru al corpului naţional de experţi în managementul educaţional;
b) este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă;
c) este personal didactic titular în învăţământ şi are gradul didactic I sau titlul ştiinţific de doctor;
d) are o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 8 ani, dintre care cel puţin 5 în ultimii 10 ani;
e) a obţinut calificativul  „foarte bine” în ultimii 5 ani şcolari încheiaţi şi nu a fost sancţionat disciplinar în anul şcolar curent;
f) are recomandare/ caracterizare vizând calităţile profesionale, manageriale şi morale din partea consiliului profesoral al unităţii de învăţământ sau din partea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar ori recomandarea senatului universităţii sau a organului de conducere al instituţiei în care candidatul îşi desfăşoară activitatea la data înscrierii la concurs;
g) nu a desfăşurat poliţie politică şi nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală.

h) este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor Legii Educaţiei Naţionale;
i) nu a împlinit vârsta standard de pensionare la data susținerii concursului.
Concursul pentru ocuparea funcțiilor de inspector școlar general cuprinde 3 probe:
– evaluarea Curriculumului Vitae (se analizează și se evaluează rezultatele obținute în educație și formare, aptitudinile şi competențele personale);
– rezolvarea unui test-grilă utilizând calculatorul, în maximum 50 de minute;
– susținerea interviului în fața comisiei de concurs.

În condițiile în care, după finalizarea concursului, rămân vacante funcții de inspector şcolar general, de inspector școlar general adjunct și de director al casei corpului didactic, nu pot ocupa aceste funcții, prin detașare în interesul învățământului până la organizarea unui nou concurs, persoanele care până la organizarea concursului au ocupat funcții de conducere în inspectoratele școlare sau în casele corpului didactic și nu au participat la concurs, și persoanele care s-au prezentat la concurs, dar nu l-au promovat.

Metodologia de concurs, bibliografia, modelul de CV Europasş declarația pe propria răspundere, fișele de evaluare a probelor, fișa postului și lista documentelor necesare înscrierii la concurs se afișează atât la sediul MENCS, cât și la sediul fiecărui inspectorat școlar județean.

(Daniela Tudor)

 

Viceprimarul municipiului Caransebeș a demisionat. La fel a făcut și managerul Transal Urbis
Actualitate joi, 18 septembrie 2025, 15:08

Viceprimarul municipiului Caransebeș a demisionat. La fel a făcut și managerul Transal Urbis

Viceprimarul municipiului Caransebeș a demisionat din funcția de consilier local și implicit din cea de viceprimar. Marin Nedelcu a invocat motive...

Viceprimarul municipiului Caransebeș a demisionat. La fel a făcut și managerul Transal Urbis
Fântâna cinetică din centrul Reșiței a fost demontată. Provizoriu!
Actualitate joi, 18 septembrie 2025, 13:28

Fântâna cinetică din centrul Reșiței a fost demontată. Provizoriu!

Angajații Primăriei Reșița profită de lucrările ce se execută în această perioadă la fântâna cinetică din centrul orașului. Se...

Fântâna cinetică din centrul Reșiței a fost demontată. Provizoriu!
Pensionarii cărăşeni din străinătate trebuie să depună „Certificatul de viață” de două ori pe an
Actualitate joi, 18 septembrie 2025, 12:06

Pensionarii cărăşeni din străinătate trebuie să depună „Certificatul de viață” de două ori pe an

Pensionarii cărăşeni din străinătate trebuie să depună „Certificatul de viață” de două ori pe an Potrivit lui Dorin Brăilă,...

Pensionarii cărăşeni din străinătate trebuie să depună „Certificatul de viață” de două ori pe an
Reșița recuperează patrimoniul industrial: Primăria a preluat peste 5 hectare de la fosta UCMR
Actualitate joi, 18 septembrie 2025, 12:00

Reșița recuperează patrimoniul industrial: Primăria a preluat peste 5 hectare de la fosta UCMR

Un teren de peste 5 hectare, cu obiective importante pentru istoria industrială a Reșiței, a intrat recent în patrimoniul Primăriei. Suprafața...

Reșița recuperează patrimoniul industrial: Primăria a preluat peste 5 hectare de la fosta UCMR
Actualitate joi, 18 septembrie 2025, 11:00

Modernizarea Gării de Nord din Timişoara continuă

Modernizarea Gării de Nord din Timişoara continuă. Primăria desființează garajele pentru a amenaja o parcare modernă. Primăria Municipiului...

Modernizarea Gării de Nord din Timişoara continuă
Actualitate joi, 18 septembrie 2025, 10:00

Primăria Reșița caută soluții de finanțare pentru reconversia patrimoniului industrial preluat recent: Vila Veche şi Vila Roşie

Primăria Reșița caută în prezent surse de finanțare pentru a da o nouă funcționalitate celor două clădiri istorice achiziționate de la...

Primăria Reșița caută soluții de finanțare pentru reconversia patrimoniului industrial preluat recent: Vila Veche şi Vila Roşie
Actualitate joi, 18 septembrie 2025, 06:36

Lucrările la Podul de Fier din Lugoj, din nou blocate

Municipiul Lugoj se confruntă cu probleme majore de infrastructură. După ce un pod s-a prăbușit recent, lucrările de reabilitare la Podul de...

Lucrările la Podul de Fier din Lugoj, din nou blocate
Actualitate joi, 18 septembrie 2025, 06:23

Primăria Timișoara înființează „Atelierul de Proiectare” pentru reducerea cheltuielilor publice și eficientizarea investițiilor

Primăria Municipiului Timișoara lansează un nou proiect administrativ: înființarea societății „Atelierul de Proiectare Timișoara S.R.L.”,...

Primăria Timișoara înființează „Atelierul de Proiectare” pentru reducerea cheltuielilor publice și eficientizarea investițiilor