Caraș-Severin: Zeci de grupe de grădiniță vor fi desființate din cauza lipsei de copii

Scăderea continuă a natalităţii şi însoţirea de către copii a părinţilor care lucrează în străinătate, au dus în Caraş-Severin la scăderea numărului de grupe la grădiniţă în anul şcolar 2016-2017, în timp ce clasele pentru pregătitoare au rămas la fel.

Astfel, propunerile Inspectoratului Şcolar Judeţean prevăd înfiinţarea de 401 clase pentru grădiniţă anul viitor, faţă de 413 în acest an. În schimb, numărul de clase pentru pregătitoare este sensibil acelaşi: 123.

Înscrierea copiilor pentru anul şcolar 2016-2017 va avea loc în două etape: 29 februarie-18 martie şi 30 martie-8 aprilie, iar în perioada  23 februarie şi 16 martie va fi realizată evaluarea psihosomatică a celor mici.

Proiectul mai prevede si ca intre 24 februarie – 3 martie să fie organizată, in fiecare unitate de invăţămant în care se desfăşoară activitate specifică clasei pregatitoare, “Ziua porţilor deschise”, ocazie cu care cei interesaţi pot vizita spaţiile dedicate activităţii claselor pregătitoare şi pot purta discuţii cu personalul şcolii.

Cea mai importantă modificare pe care o aduce metodologia publicată de MEN se referă la eliminarea excepţiei prevazute de metodologiile anterioare, care permiteau copiilor care împlinesc 7 ani până la 31 august să se înscrie direct în clasa I.

Metologia pentru inscrierea copiilor in anul şcolar 2016-2017 NU mai permite înscrierea în clasa I pentru copiii care nu au urmat cursurile clasei pregătitoare.

Părinţii copiilor care împlinesc 6 ani în intervalul 1 septembrie-31 decembrie inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul şcolar 2016-2017, sau ai celor pentru care dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitore au obligaţia de a-şi înscrie copiii la grădiniţă, in grupa mare.

În cazul în care există solicitări de inscriere în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc 6 ani după data de 31 decembrie 2016, inspectoratele şcolare sau unităţile de învăţământ vor consilia părinţii privind nevoia de a lua decizii în interesul educaţional al copilului şi îl vor informa că solicitarea nu poate fi soluţionată decât în urma evaluării dezvoltării psihosomatice.

Cele mai citite

Related Articles