112 Caraș-Severin: un apelant a reclamat un polițist că nu lucrează, iar o femeie cerea Poliției să îi împiedice soțul să plece de acasă

În primele 6 luni ale acestui an, prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgenţă – 112, au fost efectuate 6.775 de sesizări sau solicitări către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Caraş-Severin, cu 0,3% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, a crescut cu peste 9% (630 de apeluri) numărul apelurilor efectuate de persoane anonime, 6,2% din totalul apelurilor fiind anonime, iar 210 apeluri (3,1%) au fost apeluri non-urgente.

Au fost primite și 22 de apeluri abuzive, în urma cărora au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 43.000 de lei.

Exemple de apeluri primite prin SNUAU 112, efectuate în mod nejustificat:

La data 15 iunie, doi apelanți, unul din Bocșa și altul din Oravița, au apelat SNUAU 112 pentru a sesiza primul, că un polițist lucrează, iar al doilea că nu este respectat, fără a preciza de către cine, apoi și-a închis telefonul. Aceștia au fost identificați și sancționați contravențional.

Tot în luna iunie, o femeie a apelat SNUAU 112 pentru ca Poliția să-l împiedice pe soțul ei să plece de acasă. Femeia nu a fost sancționată contravențional, a fost în schimb consiliată de polițiști.

În data 3 mai, doi bărbați din Sichevița au anunțat prin 112 că sunt apelați în fiecare noapte de SNUAU 112. Ambii au fost sancționați contravențional, conform legii.

Cele mai multe apeluri în acest an, respectiv 4.127, au fost efectuate din mediul urban, iar din mediul rural, inclusiv din trafic, au fost efectuate peste 2.500 de apeluri 112.

De asemenea, se constată că cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost efectuate sâmbăta, 41 de apeluri în medie, spre deosebire de 2022 când cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost primite în zilele de vineri.

În ceea ce privește intervalul orar, cele mai multe apeluri 112 au fost înregistrate vinerea și duminica, între orele 19.00-20.00, iar ora în care au fost primite cele mai multe apeluri de la persoane aflate în trafic este 13.00-14.00.

În ceea ce priveşte natura sesizărilor, în anul 2023, ca ponderi, majoritatea apelanților sesizează: accidente rutiere și alte evenimente rutiere, agresiuni, furturi și violență domestică, aceste genuri de sesizări reprezentând 56,4% din totalul apelurilor efectuate prin SNUAU 112.

În această perioadă a crescut numărul apelurilor care nu se confirmă, cu aproximativ 12%, fiind primite 2.651 astfel de apeluri.

De precizat este faptul că numărul apelurilor care nu se confirmă reprezintă peste 39% din totalul apelurilor primite prin SNUAU 112, iar polițiștii au aplicat 2.316 sancțiuni contravenționale conform OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență.

Legislația din România prevede că „alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie, se pedepsește cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei sau prestarea de la 200 de ore la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii. De asemenea, apelarea abuzivă a numărului unic de urgenţe poate fi sancţionată cu amendă între 1.000 şi 2.000 de lei sau cu până la 200 de ore de muncă în folosul comunităţii.

Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!

Cele mai citite

Related Articles