YouTube TV și Disney ajung la un acord după două săptămâni de întrerupere
Dupa un blackout de doua saptamâni, YouTube TV și Disney au ajuns la un nou acord care readuce posturile Disney pe platforma și include acces la noul serviciu direct-catre-consumator al ESPN, fara costuri suplimentare pentru abonați.
Articol editat de Cristian Barbu, 18 noiembrie 2025, 12:04 / actualizat: 18 noiembrie 2025, 14:16
După o întrerupere de doua săptămâni, YouTube TV și Disney au anunțat vineri ca au ajuns la un acord.
Pe lângă readucerea rețelelor Disney precum ABC, ESPN și FX pe serviciul de streaming TV al YouTube, înțelegerea va include și disponibilitatea noului serviciu direct-către-consumator al ESPN pe YouTube TV, fără costuri suplimentare. YouTube va putea, de asemenea, să vândă anumite posturi Disney și pachetul Disney+/Hulu ca parte a unor pachete diferite.
Într-o declarație, copreședinții Disney Entertainment Alan Bergman și Dana Walden, alături de președintele ESPN, Jimmy Pitaro, au descris acordul drept unul care „recunoaște valoarea extraordinara a programelor Disney și oferă abonaților YouTube TV mai multa flexibilitate și opțiuni”.
„Suntem încântați ca rețelele noastre au fost restabilite la timp pentru ca fanii sa se bucure de numeroasele opțiuni de programe din acest weekend, inclusiv meciurile de fotbal universitar”, au adăugat directorii Disney.
YouTube a emis de asemenea o declarație vineri, spunând ca abonații vor vedea canalele afectate restabilindu-se „pe parcursul zilei”. Compania a transmis: „Ne cerem scuze pentru întrerupere și apreciem răbdarea abonaților în timp ce am negociat în numele lor.”
YouTube TV este conceput ca o alternativa la cablu pentru cei care renunță la televiziunea tradițională, însă, la fel ca majoritatea furnizorilor de cablu, serviciul a avut parte de dispute cu marii furnizori de conținut – de obicei legate de costurile de retransmisie și de flexibilitatea oferirii canalelor în diferite pachete.
Ultima dată când YouTube și Disney au renegociat în 2022, a existat o întrerupere similară (deși mult mai scurtă). De această dată, YouTube a oferit clienților un credit de 20 de dolari pe care îl pot aplica pe următoarea factură. Un sondaj a sugerat chiar că, din cauza blackout-ului Disney, 24% dintre cei peste 10 milioane de abonați ai serviciului au spus că și-au anulat deja abonamentul sau planifică să o facă în curând. (Un purtător de cuvânt al YouTube a spus ca pierderea reală de abonați a fost „gestionabilă și nu se aliniază cu rezultatele acestui sondaj”.)
De altfel, Amanda Silberling de la TechCrunch a spus că întreruperea îi ruina viața pentru ca nu putea urmări „Jeopardy!”. Din fericire, coșmarul ei de două săptămâni s-a încheiat.