Au început studiile geotehnice pentru drumul de mare viteză Lugoj – Caransebeș
Proiectul drumului de mare viteză Lugoj – Caransebeș, cu o lungime de aproximativ 50 de kilometri, avansează cu o etapă esențială: executarea studiilor geotehnice necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate (SF).

Articol editat de Valentina Adam, 6 septembrie 2025, 07:55
Specialiștii au demarat lucrările de teren. Acestea presupun 120 de foraje la adâncimi variabile, între 6 și 30 de metri, pentru a identifica natura straturilor de sol și rocă din zonă.
Ce rol au studiile geotehnice
Datele obținute din aceste investigații sunt corelate cu studiile topografice, hidrologice și de mediu. Pe baza lor va fi stabilit traseul optim al drumului și vor fi alese soluțiile tehnice pentru construcția structurilor majore: poduri, pasaje și viaducte.
Fiecare secțiune a traseului va fi adaptată la condițiile de teren, pentru a asigura stabilitatea și durabilitatea viitoarei șosele de mare viteză.
Cine realizează proiectul
Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pe sectorul Lugoj – Caransebeș face parte din proiectul mai amplu Lugoj – Filiași. A fost semnat în decembrie 2024 cu compania Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA.
Partea de studii geotehnice este realizată de firma GeoLogic Site, specializată în investigații de teren și analize de sol.
Importanța proiectului
Drumul de mare viteză Lugoj – Caransebeș va lega Banatul de sudul României. Este o alternativă modernă și sigură la traficul actual de pe DN6 și DN68. Realizarea tronsonului este esențială pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Caraș-Severin și pentru conectivitatea regiunii cu rețeaua de autostrăzi și drumuri expres.
Urmărește-ne și pe Google News