Jocul video „Ace of Hearts” – o platformă inovatoare pentru sănătatea mintală a tinerilor
Un nou joc video denumit „Ace of Hearts” oferă sprijin tinerilor care se confruntă cu traume din copilărie, aducând în prim-plan sănătatea mintală printr-o platformă familiară și accesibilă: jocurile video. Proiectul este dezvoltat în Cornwall, Marea Britanie, de către cercetători și dezvoltatori de jocuri de la Universitatea Falmouth, în colaborare directă cu tineri.
Un joc „serios” pentru probleme reale

Articol editat de Radio Resita, 26 iulie 2025, 12:09
Un joc „serios” pentru probleme reale
„Ace of Hearts” face parte din proiectul ATTUNE, finanțat cu 35 de milioane de lire sterline, ce își propune să sprijine sănătatea mintală a tinerilor prin metode artistice – inclusiv jocurile video. Jocul abordează subiecte precum:
- pierderea unei persoane dragi,
- sărăcia,
- abuzul de substanțe,
- și alte experiențe negative din copilărie.
Scopul declarat al dezvoltatorilor este de a stimula conversația despre sănătatea mintală, creând un spațiu sigur în care tinerii să se poată regăsi și exprima.
„Nu este Call of Duty – suntem aici pentru a crea jocuri serioase, cu mesaje serioase.” – Graham Smith, Universitatea Falmouth.
Jocurile video – dincolo de divertisment
Într-o societate în care generațiile mai în vârstă privesc adesea jocurile cu scepticism, tinerii precum Ainaya, 14 ani, susțin cu entuziasm potențialul acestora:
„Jocurile sunt o modalitate foarte distractivă de relaxare. Pot fi folosite pentru a ajuta, mai ales când vrei să vorbești cu cineva. Uneori e mai ușor decât cu un profesionist.”
Proiectul ATTUNE își propune să folosească medii familiare tinerilor pentru a-i ajuta să se deschidă, să se exprime și să înțeleagă mai bine propriile emoții.
Sănătatea mintală începe din copilărie
Profesorul Kamaldeep Bhui de la Universitatea Oxford, unul dintre coordonatorii ATTUNE, subliniază importanța intervenției timpurii:
„Jumătate dintre bolile mintale apar până la vârsta de 14 ani, iar trei sferturi până la 24 de ani. Este esențial să folosim toate instrumentele disponibile – iar jocurile sunt una dintre ele.”
„Ace of Hearts” demonstrează că jocurile video pot fi mai mult decât simple forme de divertisment – pot deveni instrumente esențiale de suport emoțional, educație și prevenție. Prin îmbinarea tehnologiei cu empatia, acest proiect deschide o nouă cale spre sănătatea mintală a noii generații.
Victor Romanescu
Foto pixabay.com