Ascultă Radio România Reșița Live

Persoanele cu deficiențe de auz și/sau vorbire au în continuare la dispoziție serviciul SMS 113

De 9 ani acest serviciu este disponibil în România fiind folosit de către mii de persoane

Persoanele cu deficiențe de auz și/sau vorbire au în continuare la dispoziție serviciul SMS 113

Articol editat de Cristina Corocan, 30 septembrie 2024, 16:26

Accesul persoanelor cu deficiențe de auz sau vorbire după caz la servicii de urgență este facilitat de către Asociația Surzilor din România prin colaborarea cu Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Serviciul SMS 113 este soluția implementată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pentru a veni în sprijinul persoanelor cu deficiențe de auz și/sau vorbire sau cu afecțiuni auditive și/sau tulburări de vorbire dovedite de un document medical care au nevoie de ajutorul agențiilor de intervenție: Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie și Salvamont.

De 9 ani acest serviciu este disponibil în România fiind folosit de către mii de persoane, după cum spune Bogdan Anicescu, directorul Asociației Naționale a Surzilor din România:

În alt context, pentru ceea ce presupune accesul persoanelor cu deficiențe de auz sau vorbire, după caz, la servicii de urgență, într-adevăr, Asociația Surzilor din România a colaborat încă de la început cu Serviciul pentru Telecomunicații Speciale în vederea implementării acestuia în vederea contactării serviciilor de urgență în contextul în care persoanele respective nu pot auzi sau nu pot vorbi la telefon. Practic există această posibilitate pe care o au toate persoanele cu deficiențe de auz din România, să trimită mesaje text la numărul de telefon 113 pentru a comunica astfel în scris cu operatorii și pentru a putea să primească ajutor imediat în funcție de nevoile pe care le au. Condiția este ca fiecare persoană să se înregistreze la acest serviciu cu numărul de telefon propriu, deci nu poate fi folosit de orice persoană din România. În orice situație este nevoie ca persoana surdă să fie înregistrată și să folosească acel număr de telefon înregistrat atunci când trimite aceste mesaje. Dincolo de celelalte obiective pe care le avem ne dorim să ajungem și la un sistem care în viitor să permită apeluri video în limba semnelor.  Pentru situații de urgență acesta este un pas important pentru că permite accesul la aceste servicii și pentru persoanele care, atenție, nu doar că nu aud, dar poate au și alte tulburări de vorbire tulburări de voce.

Acest serviciu este în vigoare de 9 ani de zile și sunt câteva mii de persoane care sunt înregistrate la acest serviciu. Eu personal cunosc situații în care persoanele surde au apelat la servicii de urgență prin intermediul 113 trei și s-au descurcat, dar repet este un proces care trebuie continuat pentru că sunt și situațiile persoanelor surde care nu reușesc să se exprime atât de bine în scris și atunci limba semnelor române trebuie să primeze. Este o necesitate pentru toate persoanele din România să poată să apeleze independent la serviciile de urgență.

sursa foto: sts.ro

Etichete:
Un nou parc prinde viață în cartierul Herendești–Bocșei din Lugoj: investiție verde de aproape 12 milioane de lei
Actualitate sâmbătă, 25 octombrie 2025, 09:45

Un nou parc prinde viață în cartierul Herendești–Bocșei din Lugoj: investiție verde de aproape 12 milioane de lei

Municipiul Lugoj continuă procesul de modernizare urbană printr-un proiect important dedicat comunității din cartierul Herendești–Bocșei....

Un nou parc prinde viață în cartierul Herendești–Bocșei din Lugoj: investiție verde de aproape 12 milioane de lei
Salvamont Caraș-Severin, echilibru între voluntariat și sustenabilitate financiară
Actualitate sâmbătă, 25 octombrie 2025, 08:16

Salvamont Caraș-Severin, echilibru între voluntariat și sustenabilitate financiară

Serviciul Salvamont Caraș-Severin poate percepe taxe pentru asigurarea asistenței la evenimente montane, însă doar în anumite condiții....

Salvamont Caraș-Severin, echilibru între voluntariat și sustenabilitate financiară
Balul Strugurilor 2025 – Tradiție, muzică și bună dispoziție la Reșița
Actualitate vineri, 24 octombrie 2025, 22:38

Balul Strugurilor 2025 – Tradiție, muzică și bună dispoziție la Reșița

Tradiția continuă la Reșița, unde comunitatea maghiară, alături de organizația UDMR, îi invită pe locuitori să participe la Balul...

Balul Strugurilor 2025 – Tradiție, muzică și bună dispoziție la Reșița
Jandarmii au descins în Parcul Național Cheile Nerei – Beușnița
Actualitate vineri, 24 octombrie 2025, 22:24

Jandarmii au descins în Parcul Național Cheile Nerei – Beușnița

Efective mărite ale Jandarmeriei din Caraş-Severin au executat vineri o misiune specială în Parcul Național Cheile Nerei – Beușnița. A fost...

Jandarmii au descins în Parcul Național Cheile Nerei – Beușnița
Actualitate vineri, 24 octombrie 2025, 15:46

Tentativă de mituire la frontiera de vest: un cetățean sârb a oferit 200 de euro unui polițist de frontieră de la Moravița

Un polițist de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stamora-Moravița, județul Timiș, a dat dovadă de integritate și...

Tentativă de mituire la frontiera de vest: un cetățean sârb a oferit 200 de euro unui polițist de frontieră de la Moravița
Actualitate vineri, 24 octombrie 2025, 14:49

Roadele toamnei, sărbătorite la Băile Herculane

În Băile Herculane la sfârșitul săptămânii, în zilele de 25 și 26 octombrie, va avea loc Târgul de Toamnă. Un eveniment dedicat...

Roadele toamnei, sărbătorite la Băile Herculane
Actualitate vineri, 24 octombrie 2025, 14:43

E-vouchere pentru persoanele cu dizabilități din Caraș-Severin

Persoanele cu dizabilități din Caraș-Severin pot beneficia de e-vouchere pentru achiziționarea tehnologiilor asistive și de acces, destinate...

E-vouchere pentru persoanele cu dizabilități din Caraș-Severin
Actualitate vineri, 24 octombrie 2025, 13:15

Bilanțul misiunilor ISU „Semenic” Caraș-Severin

În ultimele 24 de ore, pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Semenic” al județului Caraș-Severin au...

Bilanțul misiunilor ISU „Semenic” Caraș-Severin