Ascultă Radio România Reșița Live

Linia ferată cuprinsă între Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră a primit Acord de mediu

Între România și Serbia, trenul va circula cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit, azi, Acord de mediu, de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) și vizează reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. Pentru dezvoltarea proiectului finanțat în cadrul „Programului Transport 2021-2027” s-au asociat autoritățile locale din  județele Timiș și Caraș-Severin, pe teritoriile cărora se desfășoară întreaga construcție.

Linia ferată cuprinsă între Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră a primit Acord de mediu

Articol editat de Valentina Adam, 19 septembrie 2024, 18:47

„Proiectul, care a primit, azi, Acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, va fi finanțat în cadrul „Programului Transport 2021 – 2027” și vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Caraș-Severin și Timiș, care reprezintă Componenta B a proiectului. Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală  de 117,977 km și leagă Municipiul Reșița de Municipiul Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița”, a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.

Autoritățile locale din  județele Timiș și Caraș-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a țării – reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră – în urma căruia linia de cale ferată va fi realizată în conformitate cu parametrii tehnici ceruți de standardele și legislația europeană în vigoare.

Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/h.

Conform proiectului de reabilitare, durata preconizată pentru implementarea investiției aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiași document.

Consiliul Județean investește în școlile speciale din Caraș-Severin
Actualitate marți, 23 decembrie 2025, 12:36

Consiliul Județean investește în școlile speciale din Caraș-Severin

Două dintre centrele școlare de educație incluzivă, administrate de Consiliul Județean Caraș-Severin, se află în reabilitare cu fonduri...

Consiliul Județean investește în școlile speciale din Caraș-Severin
Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională
Actualitate marți, 23 decembrie 2025, 10:36

Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională

Senatul, camera decizională, a aprobat recent legea care asigură finanțarea modernizării liniei ferate Caransebeș–Arad, după ce Camera...

Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională
Timișoara modernizează iluminatul public pe 66 de străzi cu tehnologie LED și energie verde
Actualitate marți, 23 decembrie 2025, 10:34

Timișoara modernizează iluminatul public pe 66 de străzi cu tehnologie LED și energie verde

Primăria Municipiului Timișoara extinde proiectul de modernizare a iluminatului public pe 66 de străzi și bulevarde, după ce în această...

Timișoara modernizează iluminatul public pe 66 de străzi cu tehnologie LED și energie verde
Peste 1.800 de persoane angajate în Caraș-Severin, în 11 luni din 2025
Actualitate marți, 23 decembrie 2025, 10:12

Peste 1.800 de persoane angajate în Caraș-Severin, în 11 luni din 2025

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Caraș-Severin a reușit să integreze pe piața muncii 1.885 de persoane, în perioada...

Peste 1.800 de persoane angajate în Caraș-Severin, în 11 luni din 2025
Actualitate marți, 23 decembrie 2025, 10:07

Reșița: Locuințe sociale moderne și spații verzi în cartierul Mociur

Primăria Reșița a finalizat lucrările de reabilitare a Căminului nr. 2 din cartierul Mociur, oferind 50 de apartamente moderne pentru familii...

Reșița: Locuințe sociale moderne și spații verzi în cartierul Mociur
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 20:47

Simion Mirulescu are o tumoră canceroasă la gât dar luptă să trăiască!

Simion Mirulescu este din Mehadia și, până nu demult, viața lui curgea firesc, cu griji obișnuite și planuri simple. Apoi, într-o zi, totul...

Simion Mirulescu are o tumoră canceroasă la gât dar luptă să trăiască!
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 20:42

Corul OncoHelp Timișoara a colindat în frig la Reșița, oferind „Muzică pentru Viață”

Centrul Civic a înghețat, dar inimile s-au încălzit. Corul OncoHelp Timișoara a colindat în frig la Reșița, oferind „Muzică pentru...

Corul OncoHelp Timișoara a colindat în frig la Reșița, oferind „Muzică pentru Viață”
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 20:22

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări

Proiectul mult așteptat al spitalului oncologic de la Reşița face paşi concreți. Clădirea în care îşi va desfăşura unitatea medicală...

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări