Ascultă Radio România Reșița Live

Modernizarea căii ferate Craiova – Caransebeș ar putea costa patru miliarde euro, cu peste 50% mai mult decât estimările inițiale

Costurile totale estimate sunt de peste 20 miliarde lei.

Între cele două orașe de pe magistrala feroviară 100 sunt aproape 230 km, dar restricțiile de viteză și linia în stare precară fac ca durata unei călătorii să fie de peste 4 ore și jumătate. Nouă trenuri de călători circulă pe zi, cel mai lent făcând 4 ore și 43 de minute.

Linia este într-o stare precară și majoritatea structurilor sunt aproape de limita duratei tehnice de viață.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, lucrare de utilitate publică de interes național”.

Studiul de Fezabilitate realizat de Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF analizează traseul căii ferate existent care începe de la stația Craiova de la km 248 + 760 și se termină înainte de intrarea în Stația Caransebeș, la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226 km, fiind linie electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia-Caransebeș (174km).

Date fiind valoarea lucrărilor, lungimea traseului și complexitatea lucrărilor, a fost aleasă soluția împărțirii proiectării și execuției în șase loturi, cu lungime cuprinse între 32 și 47 km.

Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF a înaintat devizul general actualizat pe total obiectiv de investiții, precum și devizele aferente celor șase loturi la data de 6 noiembrie 2023.

Soluțiile tehnice s-au schimbat față de soluțiile stabilite la faza studiului de fezabilitate, fiind făcute adaptări minore pentru câteva aspecte ale proiectului.

Au apărut o serie de modificări de preț. În prima variantă, valoarea fără TVA era de 10.506.354.835,57 lei, iar cea cu TVA de 12.494.571.116,29 lei.

Valoarea actualizată fără TVA este de 16.900.515.932,00 lei, iar cu TVA de 20.102.855.687,00 lei, adică aproximativ patru miliarde de euro. Lucrările de construcții-montaj sunt acum evaluate la 16.981.688.420,17 lei (3,4 miliarde de euro).

Modernizarea căii ferate Craiova – Caransebeș ar putea costa patru miliarde euro, cu peste 50% mai mult decât estimările inițiale

Articol editat de Casandra Silitra, 25 martie 2024, 09:36 / actualizat: 25 martie 2024, 17:53

Între cele două orașe de pe magistrala feroviară 100 sunt aproape 230 km, dar restricțiile de viteză și linia în stare precară fac ca durata unei călătorii să fie de peste 4 ore și jumătate. Nouă trenuri de călători circulă pe zi, cel mai lent făcând 4 ore și 43 de minute.

Linia este într-o stare precară și majoritatea structurilor sunt aproape de limita duratei tehnice de viață.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, lucrare de utilitate publică de interes național”.

Studiul de Fezabilitate realizat de Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF analizează traseul căii ferate existent care începe de la stația Craiova de la km 248 + 760 și se termină înainte de intrarea în Stația Caransebeș, la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226 km, fiind linie electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia-Caransebeș (174km).

Date fiind valoarea lucrărilor, lungimea traseului și complexitatea lucrărilor, a fost aleasă soluția împărțirii proiectării și execuției în șase loturi, cu lungime cuprinse între 32 și 47 km.

Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF a înaintat devizul general actualizat pe total obiectiv de investiții, precum și devizele aferente celor șase loturi la data de 6 noiembrie 2023.

Soluțiile tehnice s-au schimbat față de soluțiile stabilite la faza studiului de fezabilitate, fiind făcute adaptări minore pentru câteva aspecte ale proiectului.

Au apărut o serie de modificări de preț. În prima variantă, valoarea fără TVA era de 10.506.354.835,57 lei, iar cea cu TVA de 12.494.571.116,29 lei.

Valoarea actualizată fără TVA este de 16.900.515.932,00 lei, iar cu TVA de 20.102.855.687,00 lei, adică aproximativ patru miliarde de euro. Lucrările de construcții-montaj sunt acum evaluate la 16.981.688.420,17 lei (3,4 miliarde de euro).

sursa: hotnews.ro

Camera Deputaţilor: Victimele violenţei în familie – scutite de plata taxei pentru divorţ şi partaj
Actualitate miercuri, 5 noiembrie 2025, 12:35

Camera Deputaţilor: Victimele violenţei în familie – scutite de plata taxei pentru divorţ şi partaj

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, miercuri, un proiect de lege prin care se elimină taxa judiciară de timbru pentru cererile de divorţ şi...

Camera Deputaţilor: Victimele violenţei în familie – scutite de plata taxei pentru divorţ şi partaj
Al cincilea an de RO Bike Valley: noi fonduri pentru promovarea ciclismului în vestul țării
Actualitate miercuri, 5 noiembrie 2025, 12:15

Al cincilea an de RO Bike Valley: noi fonduri pentru promovarea ciclismului în vestul țării

Fundația Comunitară Timișoara, în parteneriat cu Decathlon România, dă startul unei noi ediții a programului RO Bike Valley, un demers care...

Al cincilea an de RO Bike Valley: noi fonduri pentru promovarea ciclismului în vestul țării
Viceprimarul municipiului Reșița, apel către cetățeni: preluați întreținerea spațiilor verzi!
Actualitate miercuri, 5 noiembrie 2025, 04:20

Viceprimarul municipiului Reșița, apel către cetățeni: preluați întreținerea spațiilor verzi!

Viceprimarul municipiului Reșița, Daniel Călin, îndeamnă cetățenii și asociațiile de proprietari să se implice activ în întreținerea...

Viceprimarul municipiului Reșița, apel către cetățeni: preluați întreținerea spațiilor verzi!
Circulația trenurilor Timișoara–Jimbolia, suspendată până pe 16 noiembrie
Actualitate miercuri, 5 noiembrie 2025, 03:37

Circulația trenurilor Timișoara–Jimbolia, suspendată până pe 16 noiembrie

Circulația trenurilor pe ruta Timișoara–Jimbolia este suspendată temporar până la data de 16 noiembrie 2025, din cauza lucrărilor de...

Circulația trenurilor Timișoara–Jimbolia, suspendată până pe 16 noiembrie
Actualitate marți, 4 noiembrie 2025, 16:51

Înalta Curte de Casație și Justiție: Mircea Popescu, managerul Spitalului Orășenesc Oravița, este incompatibil

Înalta Curte de Casație și Justiție a decis definitiv la sfârşitul lunii octombrie că Mircea Popescu, managerul Spitalului Orășenesc...

Înalta Curte de Casație și Justiție: Mircea Popescu, managerul Spitalului Orășenesc Oravița, este incompatibil
Actualitate marți, 4 noiembrie 2025, 16:12

Consiliul Județean Caraș-Severin are planuri mari pentru clădirea Ateneului din Reșița

Clădirea Ateneului din Reșița va fi reabilitată cu ajutorul fondurilor europene. În acest sens, consilierii județeni au modificat regulamentul...

Consiliul Județean Caraș-Severin are planuri mari pentru clădirea Ateneului din Reșița
Actualitate marți, 4 noiembrie 2025, 15:40

Văliug: Iluminatul public din stațiunea Semenic, prioritate în planurile de dezvoltare locală

Autoritățile locale din comuna Văliug continuă demersurile pentru modernizarea infrastructurii din zona montană Semenic, unde, în prezent, se...

Văliug: Iluminatul public din stațiunea Semenic, prioritate în planurile de dezvoltare locală
Actualitate marți, 4 noiembrie 2025, 13:25

Lucrări de reabilitare a rețelelor de apă și canalizare în cartierul Ţerova

Consilierii locali au aprobat lucrări de reabilitare a rețelelor de apă și canalizare în cartierul Ţerova. Autorităţile locale din Reşiţa...

Lucrări de reabilitare a rețelelor de apă și canalizare în cartierul Ţerova