Vânzările de Black Friday vor scădea în acest an cu circa 20% faţă de 2019, când au depăşit borna de 300 milioane de euro. Pandemia de Covid-19 a influenţat în mod semnificativ obiceiurile de consum ale românilor, astfel că acum austeritatea îşi va face simţită prezenţa şi în ziua celor mai mari reduceri. 

Dacă anul trecut, cele mai vândute articole au fost cele din segmentele de modă, înfrumuseţare şi accesorii, în 2020 vânătorii de oferte vor cumpăra mai degrabă bunuri de strictă necesitate, care au legătură cu munca şi traiul de acasă, potrivit estimărilor făcute de specialiştii în domeniu.

Totodată, scăderea vânzărilor de Black Friday va fi influenţată şi de sentimentul de incertitudine şi nesiguranţă privind viitorul, în condiţiile în care pandemia de COVID-19 a creat probleme majore în multe domenii ale economiei, care au dus la sistarea temporară a activităţii sau chiar închiderea unor afaceri.

Specialiştii mai spun că valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, de Black Friday a fost în 2019 de 484 de lei, însă anul acesta, va coborî sub 450 de lei, scăderea putând fi influenţată şi de faptul că serviciile turistice, automobilele sau bunurile de lux, cel mai probabil nu vor mai fi la fel de atractive ca anul trecut

Pe de altă parte, însă, restricţiile de circulaţie, închiderea magazinelor, teama legată de potenţialul de infectare au contribuit puternic, în acest an, la scăderea traficului din magazinele obişnuite, astfel că tot mai mulţi români s-au îndreptat spre shopping-ul online. Asta înseamnă că Black Friday-ul 2020, ar putea recupera totuşi ceva teren, dat fiind creşterea numărului celor care cumpără, mai nou, de pe internet.