Ne apropriem de finalul celui mai tulburat an din istoria tehnologiei si a pieței de gadgeturi din lume, iar înainte de a trage linie anului 2020, haideți să privim la ce s-a întamplat cu vanzările de device-uri în pandemie.

Pandemia COVID-19 a ajutat piaţa tabletelor să aibă o creştere de aproape 19% în trimestrul al doilea al anului 2020.

Dacă vânzările de smartphone-uri sunt în cădere liberă, nu acelaşi lucru îl putem spune despre vânzările de tablete. Cererea de tablete a crescut puternic în primul trimestru complet afectat de pandemia COVID-19, în perioada aprilie – iunie vânzările crescând la nivel global cu 18.6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cel mai mare profit de la înființare

În aceste trei luni au fost comercializate 38.6 milioane de tablete, producători precum Samsung, Huawei, Lenovo sau Amazon având creşteri de peste 40 – 50%.

Iată topul celor mai populare branduri:

Apple – vânzări de 12.4 milioane unităţi şi creştere de 1.3%;
Samsung – vânzări de 7 milioane unităţi şi creştere de 42.5%;
Huawei – vânzări de 4.8 milioane unităţi şi creştere de 43.5%;
Amazon – vânzări de 3.6 milioane unităţi şi creştere de 52%;
Lenovo – vânzări de 2.8 milioane unităţi şi creştere de 51%.

Astfel, Amazon a obținut cel mai mare profit trimestrial de la înființarea companiei în 1994 și până în prezent – de 5,2 miliarde de dolari (4 miliarde de lire sterline), dublu față de 2,6 miliarde de euro cât a fost în aceeași perioadă din 2019. Totodată, totalul vânzărilor a crescut cu 40% în cele trei luni de vârf din primul val al pandemiei, atingând nivelul de 88,9 miliarde de dolari (67,9 miliarde de lire sterline) – cea mai puternică creștere de la un an la altul.

Creștere in carantină și izolare

Între timp, Apple a raportat venituri trimestriale mai mari cu 11%, în valoare de 59,7 miliarde de dolari. Astfel, profiturile au fost de 11,25 miliarde de dolari, în creștere față de 10 miliarde cât au fost în aceeași perioadă de acum un an.

Cererea mare de tablete vine în contextul în care oamenii au fost nevoiţi să lucreze de acasă, elevii au trecut la educaţie online, iar perioada de carantină și izolare a sporit cererea de entertainment acasă, cum ar fi filme, jocuri, muzică, video call-uri și așa mai departe.