clauze-abuzive

Presaţi de procesele pierdute, dar şi de cele aflate pe rol bancherii încearcă să-şi rezolve problemele direct până să ajungă în faţa judecătorilor. Aşa că, au început să îşi cheme clienţii la negocieri.

În cele mai multe din cazuri, clientul, persoană fizică, nu este informat suficient asupra modului de calcul a dobânzii, acesta suportând de cele mai multe ori un comision de administrare şi penalităţile de întârziere aferente. Mai mult, banca îi impune costuri suplimentare fără notificare şi modifică rata dobânzii „în funcţie de evoluţia pieţei”, iar ofertele de renegociere pot fi uneori o nouă capcană pentru clientul care nu este atent la ce semnează spune Călin George Silaşi – directorul Băncii Comerciale Feroviare din Timişoara:

Călin George Silaşi

Dacă în contractul clientului există clauze abuzive acesta le poate negocia cu banca. În caz că acestea nu sunt eliminate, solutia este ca acesta să meargă sa depună o plangere la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC). Ca sa aibă succes in lupta cu banca, clientul va anexa la dosar copia contractului, dovada platilor si notificarile pe care i le-a facut banca.

Functionarii de la CJPC Caraş-Severin nu au primit foarte multe solicitări din partea clienţilor spune comisarul Mirela Răchitan:

Mirela Răchitan

În baza actului adiţional banca intră în legalitate şi scapă şi de judecată. Dar, cel mai important, nu mai trebuie să returneze clientului niciun ban încasat ilegal din clauzele abuzive.

Aviz amatorilor! Puteţi cere dreptate şi dacă depistaţi clauze abuzive în contractele de leasing sau cele de împrumuturi de la instituţiile financiare nebancare.

(Hardy Cvoica)