În judeţul Caraş-Severin, doar elevii din clasele I-IV şi cei din anii terminali vor merge zilnic la şcoală. Pentru ciclul gimnazial şi cel liceal, cursurile se vor desfăşura în scenariu hibrid, în care o parte dintre elevi vor fi prezenţi în clase, iar ceilalţi vor participa online. Scenariile privind deschiderea anului şcolar au aprobate de Consiliile de Administraţie ale unităţilor şcolare şi validate de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă.

În urma întâlnirilor cu managerii unităților de învățământ preuniversitar de stat din județul Caraș-Severin privind începerea noului an școlar s-a stabilit că, începând cu data de 14 septembrie a.c., scenariile aprobate de Consiliile de Administrație ale unităților școlare, având la bază consultarea părinților și a partenerilor sociali, se prezintă după cum urmează:

Scenariul 2 (galben) – Participarea zilnică a tuturor elevilor din învățământul primar, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și revenirea PARȚIALĂ (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție – ales de unitățile de învățământ primar și gimnazial din mediul urban;

Scenariul 2 (galben) – Participarea zilnică a elevilor din clasele a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și revenirea PARȚIALĂ (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de liceu și școală profesională/duală, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție – ales de unitățile școlare cu învățământ profesional și tehnic;

Scenariul 2 (galben) – Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a/ a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și revenirea PARȚIALĂ (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu/ liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție – ales de unitățile școlare cu învățământ liceal și postliceal, inclusiv de majoritatea unităților cu învățământ gimnazial din mediul rural;

Scenariul 1 (verde) – Participarea zilnică a TUTUROR preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție – ales de unitățile școlare cu învățământ primar, gimnazial, special și preprimar (grădinițe), atât din mediul urban, cât și din mediul rural

Scenariul 3(roşu): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online – localitatea Bolvașnița cu 7,56 – rata de incidență a cazurilor de îmbolnăviri la 1000 de locuitori.

Directorii unităţilor de învăţământ au apelat la scenariul hibrid deoarece nu pot asigura o distanţă sigură între elevi, neavând spaţiu suficient. Astfel că elevii vor participa online la cursuri. Problema este că nu toţi elevii dispun de dispozitivele necesare pentru acest lucru. Din necesarul de 15.431 de tablete, în perioada martie-august 2020 au fost achiziționate doar 1357.

Autoritățile publice locale au asigurat o parte din necesarul de tablete la debutul pandemiei pentru ca elevii fără posibilități materiale să poată participa la activitățile didactice online, fiind în continuare deschise la nevoile elevilor și cadrelor didactice (echipamente IT și conectivitate). Din necesarul de 15.431 de tablete, în perioada martie-august 2020 au fost achiziționate 1357 (din care 610 in municipiul Reşița); au mai achiziționat tablete autoritățile publice locale din Bocșa, Moldova Nouă, Oțelu Roșu, Oravița, Vermeș, Goruia, Văliug, Vărădia, Băuțar, Berzovia și Turnu Ruieni. Alte 24 de unități școlare se află în faza de achiziție a tabletelor, cu sprijinului autorităților publice locale și a operatorilor de telefonie mobilă cu conectivitate optimă în zonele respective.