Traficul aerian mondial nu va putea reveni la nivelul de dinaintea crizei mai devreme de 2024, din cauza incertitudinii privind redeschiderea frontierelor – a anunțat marţi Asociația Internațională de Transport Aerian.

După un prim semestru dezastruos, după două, trei luni de zero zboruri pentru multe companii, semestrul al doilea al acestui an se anunță mai slab decât se anticipase și anume, o reducere cu 63% a traficului față de 55 de procente, pierderile estimate la nivel mondial fiind de aproximativ 420 de miliarde de dolari, iar pierderile din transportul aerian înseamnă pierderi considerabile și pentru turism – așa cum se întâmplă în Franța, de unde relatează corespondenta RRA Daniela Coman:” Este cea mai dură lovitură din ultimii 50 de ani pentru traficul aerian – apreciază președintele director general al aeroporturilor pariziene – în opinia căruia acestea ar putea reveni la situația financiară de dinainte epidemiei abia între anii 2024 și 2027.

Pe primele șase luni, cu peste 60% din zboruri anulate, societatea Aéroports de Paris a raportat pierderi de peste jumătate de miliard de euro, după ce anul trecut avusese 250 de milioane profit.

Reluarea traficului în iunie și iulie a fost foarte slabă, iar semnele de revigorare până la sfârșitul anului sunt destul de slabe.

Guvernul a luat decizia de a renunța la construcția unui nou terminal pe aeroportul Roissy – Charles de Gaulle din nordul Parisului, principala poartă de intrare în Franța.

Terminalul 4, un proiect deja aprobat, a cărui realizare ar fi costat între 7 și 9 miliarde de euro, ar fi avut capacitatea de a primi 120 de milioane de pasageri în plus până în 2035, însă în condițiile actuale investiția nu mai are sens.

După cum a anunțat ministrul delegat pentru transport în parlament banii vor fi dirijați către cercetările pentru construcția avionului cu hidrogen foarte puțin poluant.” RRA