Tronsonul de drum cuprins între DN 58 B şi Fizeș al drumului județean 572, reabilitat în această vară, a fost parţial distrus.

Reprezentanţii Direcţiei Judeţene de Drumuri spun că vinovaţi sunt şoferii de camioane care nu respectă tonajul maxim admis pe acest sector de drum. Purtătorul de cuvânt al instituţiei, Mădălina Cotoc, a declarat că  cerințele caietelor de sarcini nu au cuprins lucrări care să conducă la creșterea capacității portante a drumului (capacitate portantă = tonaj maxim admis fără a produce deformări ale structurii rutiere).

„Sectorul de drum a făcut obiectul unui contract de lucrări de reparații și întreținere ce a vizat turnarea unui strat de asfalt de 6 cm grosime peste stratul de piatră existent în structura rutieră, fără a se interveni la stratul de fundație al drumului sau asupra grosimii straturilor componente în structura rutieră. Astfel s-a urmărit îmbunătățirea condițiilor de trafic pentru cetățenii din zonă în limita fondurilor disponibile. Vă anunțăm că am solicitat constructorului remedierea defecțiunilor apărute, lucrarea fiind în perioadă de garanție. În același timp, reprezentanții DDJ au efectuat zilele acestea controale pe drumul județean DJ 572 și au aplicat sancțiuni pentru depășirea masei maxime autorizate (tonaj).

Operatorii care activează în domeniul transportului sunt rugaţi de autorităţi să respecte masa maximă autorizată înscrisă pe certificatele de înmatriculare ale autoutilitarelor cu care efectuează transportul și să-și depună documentațiile pentru obținerea autorizației de transport la sediul Direcţiei Judeţene de Drumuri.

În continuare, se vor efectua verificări ale respectării tonajului, atât pe DJ 572 cât și pe celelalte drumuri județene, a mai spus Mădălina Cotoc.

„Nu avem intenția de a pune piedici desfășurării proiectelor aflate în derulare, așa cum se vehiculează în spațiul public, ci ne dorim respectarea legislației în vigoare astfel încât cetățenii să nu aibă de suferit”.

Lucrările de reparaţii la acest drum s-au încheiat la începutul lunii iulie şi au fost demarate cu fonduri ale Consiliului Județean Caraș-Severin. S-a încercat, astfel, îmbunătățirea condițiilor de trafic până la aprobarea, de către ADR Vest, a proiectului de modernizare a tronsonului Comorâște și Berzovia – proiect eligibil, aflat în continuare pe lista de rezervă.