Primarul municipiului Resita, Ioan Popa a realizat în cadrul unei conferințe de presă o previziune legată de perioada în care vor începe lucrările de execuție pentru reintroducerea liniei de tramvai, ținând cont de fazele tehnice și posibilitatea contestațiilor în urma licitațiilor care vor avea loc pentru atribuirea acestor ample lucrări.

Edilul a afirmat că în această după amiază(25 iunie 2020), în cadrul unui protocol realizat pe o platformă online reprezentantii Primăriei Resita si cei ai producătorului Durmazlar din Turcia vor semna contractul pentru livrarea celor 13 tramvaie, care vor asigura transportul în comun pe principalele artere ale Resitei.

Vă reamintim că societatea Durmazlar din Turcia a fost singurul ofertant care s-a prezentat la licitația derulata de Ministerul Dezvoltarii pentru achiziționarea tramvaielor destinate municipiului Reșița. Este vorba de aceeași companie implicata în scandalul tramvaielor turcești de la București, unde decizia prin care turcii au fost desemnați câștigatori ai licitației organizate de Primăria Capitalei, a fost anulata de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. La aflarea veștii că Durmazlar a fost singura companie care s-a prezentat la licitație, primarul Ioan Popa declara că, deși inițial a avut unele rezerve, astăzi este încrezator că tramvaiele ce vor ajunge în municipiul Reșița vor fi unele de calitate.

Ioan Popa

Turcii de la Durmazlar au fost la Reșița, chiar la începutul pandemiei. A venit o delegație de 6 persoane din Turcia, de la Izmir și ne-am uitat împreuna pe draftul de la contract. În caietul de sarcini pe achiziție tramvai a existat un draft de contract pe care noi l-am discutat cu turcii punct cu punct. Am discutat și un calendar, cam cât le ia să le faca, când avem noi nevoie de ele, pentru că și dacă le-ar face într-un an, ni le-ar trimite și le-am avea degeaba pentru că nu suntem gata cu infrastructura.

Una dintre preocupările lor, justificată zic eu, era legată de faptul că contractul este în lei. Deci achiziția celor 13 tramvaie care în echivalent euro astăzi era de vreo 26 de milioane de euro este de fapt în lei și ei aveau o preocupare legată de faptul că dacă ei au un timp de realizare a investiției de doi ani ce se întâmpla dacă inflația va eroda în mod semnificativ moneda națională. Pentru că dacă avem o inflație de 4-5% pe an, te poți trezi în doi ani că de fapt ei au pierdut 10% din valoarea reală a contractului”, a precizat primarul Ioan Popa.

De asemenea, proiectele tehnice la Faza 1 si Faza 2 din caietul de sarcini al proiectului de mobilitate urbană vor fi disponibile până la finalul acestei săptămâni, după cum a dat asigurări primarul  Ioan Popa.