Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a stabilit, luni, într-o videoconfernţă cu inspectorii şcolari generali, un flux de lucru care trebuie urmat pentru continuarea predării online. Inspectoratele vor onitoriza activitatea, iar cadrele didactice care nu au acces la tehnologie pot solicita unităţilor de învăţământ să le pună la dispoziţie echipamentele necesare. Situaţiile punctuale vo fi discutate în videoconferinţe săptămânale.

Monica Anisie a avut, luni, o videoconferinţă cu inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi şi directorii Casei Corpului Didactic pentru a stabili un nou plan de măsuri în sistemul românesc de învăţământ, în contextul pandemiei COVID-19.

În cadrul videoconferinţei a fost stabilit următorul flux cadru de lucru pentru inspectoratele şcolare, unităţile de învăţământ şi cadre didactice:

❖  Inspectoratele şcolare vor monitoriza desfăşurarea activităţilor-suport pentru învăţarea on-line în unităţile de învăţământ din subordine;

❖ Cadrele didactice care nu au acces la tehnologie pot solicita unităţilor de învăţământ să le pună la dispoziţie echipamentele necesare pentru desfăşurarea procesului didactic în sistem on-line;

❖ Inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ, cu sprijinul autorităţilor locale, vor lua măsuri pentru asigurarea accesului la activităţi de învăţare pentru preşcolarii/elevii din medii dezavantajate care nu dispun de echipamente informatice;

❖ Elevii din anii de final de ciclu care vor susţine examenele naţionale pot beneficia de consiliere din partea unităţilor de învăţământ, cu sprijinul consilierilor din cabinetele psihopedagogice.

”Săptămânal, Ministerul Educaţiei şi Cercetării organizează întâlniri cu inspectorii generali pentru a transmite informaţii referitoare la susţinerea învăţării la distanţă şi pentru a rezolva situaţiile specifice apărute în această perioadă”, a transmis Ministerul Educaţiei.

De asemenea, ministrul Anisie va participa la videoconferinţele organizate de inspectoratele şcolare cu directorii unităţilor de învăţământ după o planificare propusă de către inspectorate.