Rata elevilor din judeţ care dispun de un sistem digital prin care să continue şcoala online, impusă de starea de urgenţă, este de 90%, în timp ce pentru ceilalţi copii, preponderent din mediul rural, Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Timiş le solicită profesorilor să printeze fişe cu teme care să le fie distribuite şcolarilor şi care vor fi notate, în vederea încheierii anului de studiu, a declarat pentru AGERPRES şeful instituţiei, Marin Popescu.

‘Deocamdată, se cer două note şi teza pentru încheierea situaţiei şcolare. Vom vedea după starea de urgenţă, din 15 mai, când se va veni cu un nou ordin de ministru privind încheierea situaţiei la învăţătură. Acum, cursurile se desfăşoară online obligatoriu acolo unde există sistem informatic, iar unde nu există, suntem în stand by, probabil că se vor face fişe către elevi, care vor fi corectate de către profesor şi elevul va fi evaluat astfel, în mediul rural. Şcolile vor fi cele care vor tipări fişele şi le vor distribui elevilor‘, a afirmat Marin Popescu.

Şeful IŞJ Timiş a detaliat că în judeţ 65% dintre elevi sunt utilizatori frecvenţi de calculator sau alt echipament IT pe care-l folosesc pentru teleşcoala online, în timp ce 25% dintre elevi sunt utilizatori parţial, iar 10% dintre şcolari nu au utilizat mijloacele de comunicare online de când au rămas acasă.

În judeţ sunt şi 110 cadre didactice (din care 39 în mediul rural) care nu au acces la internet, 140 de dascăli (din care 47 în rural) nu au device-uri necesare conectării (PC, laptop, tabletă, telefon smart).

Marin Popescu a adăugat că numărul elevilor care nu au acces la internet este de 6.733 (9,11%), din care în rural sunt 3.792 (5,13%), iar numărul preşcolarilor care nu au acces la internet este de 1.293 (7,55%), din care în rural sunt 348 (2,03%). Numărul elevilor care nu au device-uri necesare conectării este de 6.299 (8,53%), din care în rural sunt 3.857 (5,22%).

Popescu spune că încă de la începutul perioadei de suspendare a cursurilor, unităţile de învăţământ şi IŞJ Timiş au contribuit la dezvoltarea lecţiilor online, inspectoratul punând la dispoziţie tutoriale de utilizare a platformelor şi asistenţă tehnică. Astfel, sunt 93 de unităţi de învăţământ înregistrate pe platforma Edu Apps – Şcoala Viitorului, se foloseşte aplicaţia Google cu utilizarea cea mai mare Google Classroom, dar se folosesc şi alte aplicaţii, utilizate în sistem videoconferinţă Zoom şi Google Meet.

Cadrele didactice au înregistrat lecţii în regie proprie, care vor fi disponibile inclusiv la televiziunile locale, continuă un program de tip Teleşcoala la TV Europa Nova – Timişoara, complementar emisiunilor Teleşcoala de pe canalele TVR2 / TVR 3. Totodată, IŞJ Timiş a iniţiat propriul canal de Youtube, în care se vor încărca toate lecţiile online disponibile (proces în curs de desfăşurare), astfel că elevii au acces nelimitat la lecţiile online. De asemenea, IŞJ a depus un proiect în cadrul Central European Initiative pentru achiziţionarea de laptopuri pentru elevii care nu deţin un calculator, de la trei unităţi de învăţământ din mediul rural şi pentru continuarea lecţiilor video la o televiziune locală din Timişoara‘, a explicat Marin Popescu.

În învăţământul de stat din Timiş învaţă 91.809 elevi, dintre care 17.121 preşcolari (din care 7.333 în rural), 73.830 elevi (20.839 în rural), 858 la postliceale.