Proiectul viitoarei Autostrăzi Sibiu- Piteşti, în discuţie, astăzi, la Ministerul Transporturilor, unde este programată o întâlnire de specialitate pentru a se aduce carificări la o solicitare a Comisiei Europene, cu privire la impactul asupra mediului, clarificări de care depinde acordarea finanţării nerambursabile pentru execuţia lucrărilor.

Participă reprezentanţi de la ministerele Transporturilor, Fondurilor Europene şi Mediului. Au fost solicitaţi şi exeperţi europeni, care oferă consultanţă pentru pregătirea proiectelor importante de infrastructură.

Autostrada1 Sibiu-Piteşti este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră de la noi finanțat din fonduri europene. Valoarea totală este de 1,3 miliarde de euro din care 85% ar urma să vină de la Comisia Europeană, însă, deocamdată, banii nu au fost aprobați de executivul european.

Cererea de finanțare a fost transmisă în octombrie anul trecut și de la acea dată Comisia are termen 3 luni să răspundă dacă aprobă sau nu finanțarea, termen care ar expira la sfârșitul acestei luni. În discuție sunt cel puțin 11 obiective naturale protejate situate pe traseul viitoarei autostrăzi, care au nevoie de măsuri concrete de conservare.

România nu a luat încă aceste măsuri, se arată într-o corespondență dintre Comisia Europeană și Ministerul român al Transporturilor, făcută publică de fostul ministrul de resort, Răzvan Cuc.

În document se menționează că în lipsa unor acțiuni concrete de protejare a mediului se poate ajunge la suspendarea finanțării europene.

Comisia mai notează că DN7 Valea Oltului și Autostrada A1 merg în paralel pe o lungime considerabilă, ceea ce creează o dublă barieră pentru speciile protejate.

Ministerul Fondurilor Europene precizează, însă, că nu este vorba despre o scrisoare de suspendare a finanțării, așa cum a anunțat fostul ministru Răzvan Cuc, ci de observații care nu afectează derularea proiectului.