Ascultă Radio România Reșița Live

Măsuri importante care intră în vigoare de la 1 ianuarie – creşterea salariului minim, eliminarea supra-impozitării contractelor part-time

Creşterea salariului minim şi eliminarea supra-impozitării contractelor part-time sunt câteva dintre măsurile noi care intră în vigoare de la 1 ianuarie 2020. O altă măsură care ar fi urmat să intre în vigoare, eliminarea supraaccizei la carburanţi, devine discutabilă după ce,în ultima zi a anului, Ministerul Finanţelor a modificat accizele promulgate cu o zi înainte de preşedintele Iohanniş majorându-le cu 9%.

Măsuri importante care intră în vigoare de la 1 ianuarie – creşterea salariului minim, eliminarea supra-impozitării contractelor part-time

Articol editat de Adam Valentina, 1 ianuarie 2020, 13:27

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgaţ la finalul anului trecuţ legea prin care este eliminată supra-acciza la carburanţi de la 1 ianuarie 2020, care făcea posibilă scăderea preţului carburanţilor 45 bani pe litru, dacă ar fi transferată la pompă integral această scădere. Dacă respectă noua listă cu accize publicată de Finanţe, companiile ar trebui să reducă preţurile cu 31 de bani/l la benzină şi cu 32 de bani/l în cazul motorinei.

La începutul lui decembrie 2019, premierul Ludovic Orban a afirmat că, odată cu eliminarea supraaccizei la carburanţi, va creşte consumul şi se va reduce inflaţia.

În pluş preşedintele a promulgat legea care prevede eliminarea supraimpozitării contractelor part-time.

Astfel, au fost abrogate articolele care impun plata CAS şi CASS pentru salariaţii care îşi desfăşoară activitatea în baza unor contracte de muncă cu timp parţial sau în acord, la nivelul salariului minim brut.

Totodată, de la 1 ianuarie, salariul minim brut lunar va creşte la 2.230 lei de la 1 ianuarie, de la 2.080 lei anul trecuţ potrivit unei HG publicate în decembrie 2019 Monitorul Oficial.

Pentru personalul cu studii superioare, salariul minim brut rămâne la 2.350 lei brut lunar. Salariul minim diferenţiat pentru angajaţii din construcţii, de circa 3000 minim brut lunar, va fi păstrat în continuare la acest nivel.

La nivel naţional, câştigul salarial mediu nominal net a fost în luna octombrie de 3.116 lei, în urcare faţă de luna precedentă cu 34 lei (+1,1%), arată datele transmise recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Tot de la 1 ianuarie, alocaţiile pentru copii vor creşte anual, cu rata medie a inflaţiei.

Operațiune de căutare și salvare pe Marea Neagră. 13 marinari sunt dispăruți după un incendiu izbucnit la bordul unei nave
Naţional luni, 5 octombrie 2026, 12:57

Operațiune de căutare și salvare pe Marea Neagră. 13 marinari sunt dispăruți după un incendiu izbucnit la bordul unei nave

O amplă operațiune de căutare și salvare este în desfășurare pe Marea Neagră, după ce un incendiu a izbucnit luni la bordul navei „Royad...

Operațiune de căutare și salvare pe Marea Neagră. 13 marinari sunt dispăruți după un incendiu izbucnit la bordul unei nave
Palatul Cotroceni anunță programul consultărilor politice de luni
Naţional duminică, 4 octombrie 2026, 12:03

Palatul Cotroceni anunță programul consultărilor politice de luni

Președintele Nicușor Dan a convocat partidele și formațiunile parlamentare la consultări politice, luni, 5 octombrie 2026 la Palatul Cotroceni....

Palatul Cotroceni anunță programul consultărilor politice de luni
Prețul benzinei a depășit 10 lei pe litru în România
Naţional duminică, 4 octombrie 2026, 09:34

Prețul benzinei a depășit 10 lei pe litru în România

Prețul benzinei a depășit pragul de 10 lei pe litru la principalele benzinării din România. Și motorina se menține la valori de peste 10 lei...

Prețul benzinei a depășit 10 lei pe litru în România
Standard & Poor’s reconfirmă ratingul României la „BBB-”, dar menține perspectiva negativă
Naţional sâmbătă, 3 octombrie 2026, 11:23

Standard & Poor’s reconfirmă ratingul României la „BBB-”, dar menține perspectiva negativă

Agenția de rating Standard & Poor’s a reconfirmat ratingul suveran al României la nivelul „BBB-”, menținând însă perspectiva...

Standard & Poor’s reconfirmă ratingul României la „BBB-”, dar menține perspectiva negativă
Naţional vineri, 2 octombrie 2026, 21:44

Moody’s avertizează România: incertitudinea politică și costurile de finanțare pot afecta consolidarea fiscală

Ministrul interimar al Finanțelor, Alexandru Nazare, a avut o nouă discuție cu reprezentanții agenției de rating Moody’s despre situația...

Moody’s avertizează România: incertitudinea politică și costurile de finanțare pot afecta consolidarea fiscală
Naţional vineri, 2 octombrie 2026, 15:13

Noi norme pentru prevenirea incendiilor de pădure: Ministerul Mediului propune reguli actualizate după 26 de ani

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a publicat în consultare publică noile norme specifice pentru prevenirea și apărarea împotriva...

Noi norme pentru prevenirea incendiilor de pădure: Ministerul Mediului propune reguli actualizate după 26 de ani
Naţional vineri, 2 octombrie 2026, 10:31

UPDATE: Premierul interimar Ilie Bolojan audiat la DNA Iași

Premierul interimar Ilie Bolojan a fost audiat vineri dimineață, 2 octombrie 2026 la sediul Direcției Naționale Anticorupție (DNA) Iași. Șeful...

UPDATE: Premierul interimar Ilie Bolojan audiat la DNA Iași
Naţional vineri, 2 octombrie 2026, 09:20

Dronă căzută în zona localității Plauru; echipele MApN fac cercetări la fața locului

Ministerul Apărării Naționale a anunțat, vineri dimineața, că o dronă a căzut în zona localității Plauru din județul Tulcea. ‘În...

Dronă căzută în zona localității Plauru; echipele MApN fac cercetări la fața locului