Ascultă Radio România Reșița Live

Măsuri importante care intră în vigoare de la 1 ianuarie – creşterea salariului minim, eliminarea supra-impozitării contractelor part-time

Creşterea salariului minim şi eliminarea supra-impozitării contractelor part-time sunt câteva dintre măsurile noi care intră în vigoare de la 1 ianuarie 2020. O altă măsură care ar fi urmat să intre în vigoare, eliminarea supraaccizei la carburanţi, devine discutabilă după ce,în ultima zi a anului, Ministerul Finanţelor a modificat accizele promulgate cu o zi înainte de preşedintele Iohanniş majorându-le cu 9%.

Măsuri importante care intră în vigoare de la 1 ianuarie – creşterea salariului minim, eliminarea supra-impozitării contractelor part-time

Articol editat de Adam Valentina, 1 ianuarie 2020, 13:27

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgaţ la finalul anului trecuţ legea prin care este eliminată supra-acciza la carburanţi de la 1 ianuarie 2020, care făcea posibilă scăderea preţului carburanţilor 45 bani pe litru, dacă ar fi transferată la pompă integral această scădere. Dacă respectă noua listă cu accize publicată de Finanţe, companiile ar trebui să reducă preţurile cu 31 de bani/l la benzină şi cu 32 de bani/l în cazul motorinei.

La începutul lui decembrie 2019, premierul Ludovic Orban a afirmat că, odată cu eliminarea supraaccizei la carburanţi, va creşte consumul şi se va reduce inflaţia.

În pluş preşedintele a promulgat legea care prevede eliminarea supraimpozitării contractelor part-time.

Astfel, au fost abrogate articolele care impun plata CAS şi CASS pentru salariaţii care îşi desfăşoară activitatea în baza unor contracte de muncă cu timp parţial sau în acord, la nivelul salariului minim brut.

Totodată, de la 1 ianuarie, salariul minim brut lunar va creşte la 2.230 lei de la 1 ianuarie, de la 2.080 lei anul trecuţ potrivit unei HG publicate în decembrie 2019 Monitorul Oficial.

Pentru personalul cu studii superioare, salariul minim brut rămâne la 2.350 lei brut lunar. Salariul minim diferenţiat pentru angajaţii din construcţii, de circa 3000 minim brut lunar, va fi păstrat în continuare la acest nivel.

La nivel naţional, câştigul salarial mediu nominal net a fost în luna octombrie de 3.116 lei, în urcare faţă de luna precedentă cu 34 lei (+1,1%), arată datele transmise recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Tot de la 1 ianuarie, alocaţiile pentru copii vor creşte anual, cu rata medie a inflaţiei.

Răzvan Dincă revine la conducerea Radio România
Naţional marți, 10 noiembrie 2026, 16:29

Răzvan Dincă revine la conducerea Radio România

Parlamentul a desemnat marți, 10 noiembrie, conducerile Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune. Regizorul...

Răzvan Dincă revine la conducerea Radio România
Ministerul Energiei monitorizează situația de la Cernavodă, după deconectarea Unității 1 de la Sistemul Energetic Național
Naţional luni, 9 noiembrie 2026, 21:11

Ministerul Energiei monitorizează situația de la Cernavodă, după deconectarea Unității 1 de la Sistemul Energetic Național

Unitatea 1 a Centralei Nuclearoelectrice de la Cernavodă a fost deconectată din nou de la Sistemul Energetic Național, în urma unei defecțiuni...

Ministerul Energiei monitorizează situația de la Cernavodă, după deconectarea Unității 1 de la Sistemul Energetic Național
Nicușor Dan cere un angajament european puternic pentru securitatea Mării Negre. Hub-ul regional, printre prioritățile discuțiilor cu Ursula von der Leyen
Naţional luni, 9 noiembrie 2026, 18:25

Nicușor Dan cere un angajament european puternic pentru securitatea Mării Negre. Hub-ul regional, printre prioritățile discuțiilor cu Ursula von der Leyen

Președintele României, Nicușor Dan, a discutat luni, la Palatul Cotroceni, cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, despre...

Nicușor Dan cere un angajament european puternic pentru securitatea Mării Negre. Hub-ul regional, printre prioritățile discuțiilor cu Ursula von der Leyen
Ursula von der Leyen, la București: „Exprim solidaritatea deplină a Europei cu România”. 50 de milioane de euro pentru securitatea Mării Negre
Naţional luni, 9 noiembrie 2026, 18:12

Ursula von der Leyen, la București: „Exprim solidaritatea deplină a Europei cu România”. 50 de milioane de euro pentru securitatea Mării Negre

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a transmis un mesaj ferm de sprijin României, în urma întâlnirii cu președintele Nicușor...

Ursula von der Leyen, la București: „Exprim solidaritatea deplină a Europei cu România”. 50 de milioane de euro pentru securitatea Mării Negre
Naţional luni, 9 noiembrie 2026, 15:34

Reforma administrativ-teritorială în România: PSD propune comasarea primăriilor. Șase criterii vor decide ce localități sunt sustenabile

Reforma administrativ-teritorială a României ar putea aduce comasarea unor primării și reorganizarea localităților care nu își pot susține...

Reforma administrativ-teritorială în România: PSD propune comasarea primăriilor. Șase criterii vor decide ce localități sunt sustenabile
Naţional luni, 9 noiembrie 2026, 13:11

ANOSR critică reducerea fondurilor pentru educație: România mult sub media europeană

ANOSR critică reducerea fondurilor pentru educație. România se situează cu mult sub media europeană, alocând educației doar 2,9% din PIB....

ANOSR critică reducerea fondurilor pentru educație: România mult sub media europeană
Naţional luni, 9 noiembrie 2026, 10:37

Ursula von der Leyen, vizită oficială la București. Întâlniri cu Nicușor Dan și premierul Luca Niculescu

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, efectuează luni, 9 noiembrie 2026, o vizită oficială la București, unde are programate...

Ursula von der Leyen, vizită oficială la București. Întâlniri cu Nicușor Dan și premierul Luca Niculescu
Naţional miercuri, 4 noiembrie 2026, 18:12

Unitatea 1 de la Cernavodă ar putea fi reconectată la Sistemul Energetic Național

Unitatea 1 a Centralei Nuclear-Electrice Cernavodă ar putea reveni în Sistemul Energetic Național vineri, 6 noiembrie 2026, după mai bine de trei...

Unitatea 1 de la Cernavodă ar putea fi reconectată la Sistemul Energetic Național