Conducerea societății ”Meridian 22”, operatorul serviciului public de alimentare cu apă și canalizare în municipiul Lugoj, anunță că reduce presiunea la uzinele de apă, pe timpul nopților, în vederea acumulării a unei cantități suplimentare de apă.

Municipiul Lugoj are probleme cu alimentarea cu apă și a stat deja trei nopți fără apă la robinet, iar problemele cu presiunea continuă. Întreruperile sunt din cauza presiunii scăzute în rețeaua de apă a Lugojului, cauzată de faptul că apa din Timiș a scăzut și nu mai există debit la Uzina de apă numărul 2, de unde se livrează apă orașului. Pe fundalul acestei situații de criză a venit și o avarie care a și pus cireașa de pe tort. Firma care introduce rețeaua a spart cu freza una dintre conductele vechi, astfel că s-a pierdut și puțina rezervă apă pe care orașul o mai avea.  Până la remedierea situației mai sunt necesare câteva zile, precizează conducerea societății lugojene.

Pe de altă parte, Meridian 22 a anunțat că va începe verificări pe rețea pentru a stabili cauza miro­su­lui de baltă și a nisip la robinete, în mai multe cartiere din oraș, alimentate de uzina numărul doi, din spatele fostei întreprinderi IURT. În zilele următoare vor fi luate probe de apă, atât de la beneficiari, cât și din rețea, care vor fi analizate în la­bo­rator. “Nu avem nici o pro­blemă la instalațiile noas­tre de tratare a apei. Se iau analize foarte des și din punct de vedere al potabilității și siguranței apei livrate în oraș, îndeplinim parametrii legali. În fiecare vară se fac spălări ale bazinelor de stocare a a­pei. Urmează să prelevăm probe din teren, pentru a ve­dea care este cauza mi­­­rosului”, a transmis Meri­dian 22. Uzina Nr. 2 asigură 65% din necesarul de apă al municipiului și este a­li­men­tată dintr-un braț secundar al râului Timiș.