Ascultă Radio România Reșița Live

DSP Caraş-Severin marchează Săptămâna Mondială a Alăptării şi organizează o campanie de informare pentru tinerele mămici!

Direcţia de Sănătate Publică a judeţului Caraş-Severin marchează începând de astăzi şi până în 7 august Săptămâna Mondială a Alăptării. Cu acest prilej va organiza o campanie de informare pentru a promova beneficiile alimentaţiei la sân.

Articol editat de Daiana Rosca, 1 august 2019, 12:31

Specialiştii DSP susţin că hrănirea sugarilor cu lapte matern în primele şase luni de viaţă –ajută copiii să crească, prevenind subnutriţia, promovând dezvoltarea creierului şi reducând riscul ca copiii să devină supraponderali. Alăptarea este, de asemenea, primul vaccin al nou-născutului, oferind anticorpi vitali şi o stimulare a imunităţii. În România, rata alăptării exclusive este de doar 12,6%, printre cele mai mici din Europa.

Săptămâna Mondială a Alimentației la Sân (SMAS) este celebrată în fiecare an în perioada 1-7 august, în peste 120 de ţări, dintr-un motiv foarte simplu, alăptarea este una dintre cele mai eficiente modalități de a oferi copiilor de pretutindeni cel mai bun început în viață.

Alăptarea este o soluție universală care oferă tuturor un start corect și șanse egale în viață.

Alăptare exclusivă – hrănirea sugarilor nu numai cu lapte matern în primele șase luni de viață – ajută copiii să crească, prevenind subnutriția, promovând dezvoltarea creierului și reducând riscul ca copiii să devină supraponderali.

Alăptarea este, de asemenea, primul vaccin al nou-născutului, oferind anticorpi vitali și o stimulare a imunității.De la primele momente ale vieții copilului, alăptarea poate însemna diferența dintre viață și moarte. Punerea de nou-născuți la sân în prima oră a vieții garantează împotriva deceselor nou-născute.

De aceea, Adunarea Mondială a Sănătății a îmbrățișat sărbătorirea anuală a Săptămânii Mondiale a Alăptării de către statele membre, ca o modalitate valoroasă de a susține, proteja și promova alimentația la sân în întreaga lume.În ciuda acestor beneficii clare, mulți copii nu sunt alăptați. La nivel global, numai aproximativ două din cinci dintre toți nou-născuții sunt puși la sân în decurs de o oră de la naștere – și numai 40% dintre copii sub șase luni sunt alăptați exclusiv.

Conform unui studiu desfășurat în 2016 de Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului, în parteneriat cu Ministerul Sănătăţii şi UNICEF, în România, rata alăptării exclusive a fost de 12,6%, printre cele mai mici din Europa. Datele analizate în dinamică, indică o scădere a ratei alăptării exclusive în  ultimii ani. În Studiul sănătăţii reproducerii (2004,) prevalenţa alăptării exclusive era de 14,4 %, iar în studiul privind Statusul nutriţional al copiilor sub 5ani (2005) prevalenţa alăptării exclusive era de 20,8%. Analiza detaliată a prevalenței alăptării exclusive a copiilor mai mici de 6 luni pe grupe de vârstă lunare relevă că, chiar şi în prima lună de viaţă, ponderea copiilor alăptaţi exclusiv depăşeşte doar cu puţin 30%. Indiferent de studiul pe care l-am considera de referinţă prevalenţa alăptării exclusive a scăzut în ultimii 7-8 ani. Iniţierea alăptării în prima jumătate de oră s-a realizat la 8,3 % dintre nou născuți.

Campania are ca obiectiv general asigurarea unei nutriții optime a copiilor până la vârsta de 24 de luni, iar ca obiective specifice în acord cu obiectivului OMS, creșterea la 50% a copiilor alimentați exclusiv la sân în primele 6 luni de viață, până în anul 2025.

Este necesar creșterea nivelului de informare, conștientizare și responsabilizare a populației privind alimentația și sănătatea nou născutului și copilului mic prin creșterea accesibilității la informații de specialitate de bază precum și diseminarea unor noutăţi ştiinţifice legate de această temă. Trebuie subliniat rolul pozitiv pe care alimentația la sân exclusivă il are asupra sănătății nou născutului și prevenirii îmbolnăvirilor și a mortalității premature a acestora. Există dovezi temeinice că o alăptare eficientă are numeroase efecte asupra:

  • Copilului: combate bolile infecțioase, reduce incidența și severitatea diareei, reduce infecțiile respiratorii și otita medie acută, previne malocluzia și cariile dentare și sporește inteligența, etc.
  • Mamei: creşte distanţa dintre sarcini, reduce riscul de cancer mamar și ovarian și reduce riscul de hipertensiune arterială, etc.

Țintele majore ale campaniei sunt: profesioniștii din asistența medicală primară (medici de familie, moașe, asistente medicale generaliste, asistente comunitare, consilieri pentru alăptare, voluntari), cei care se ocupă de sănătatea copiilor până la împlinirea vârstei de 24 de luni, gravide sau femei care alăptează precum și părinții acestora.

Sursa foto: doc.ro

Etichete:
Caraș-Severin: femeie reținută după ce a fost prinsă a patra oară la volan fără permis în trei luni
Actualitate vineri, 14 august 2026, 11:29

Caraș-Severin: femeie reținută după ce a fost prinsă a patra oară la volan fără permis în trei luni

Prinsă a patra oară la volan fără permis Polițiștii din Caraș-Severin au reținut o femeie în vârstă de 24 de ani, după ce aceasta a fost...

Caraș-Severin: femeie reținută după ce a fost prinsă a patra oară la volan fără permis în trei luni
Accident mortal pe DN 6, în Jena: trei autoturisme implicate
Actualitate vineri, 14 august 2026, 10:01

Accident mortal pe DN 6, în Jena: trei autoturisme implicate

Un accident rutier grav s-a produs vineri dimineața, 14 august 2026, pe DN 6, în zona localității Jena din județul Timiș. Trei autoturisme au...

Accident mortal pe DN 6, în Jena: trei autoturisme implicate
Limită de viteză de 70 km/h pe DN 6, între Porțile de Fier I și Orșova
Actualitate vineri, 14 august 2026, 08:14

Limită de viteză de 70 km/h pe DN 6, între Porțile de Fier I și Orșova

DRDP Craiova anunță o măsură suplimentară pentru creșterea siguranței rutiere pe DN 6, pe sectorul dintre zona intersecției cu DN 6A,...

Limită de viteză de 70 km/h pe DN 6, între Porțile de Fier I și Orșova
Lugoj începe reabilitarea cartierelor: zona blocurilor de pe strada Timișoarei intră în modernizare
Actualitate vineri, 14 august 2026, 07:15

Lugoj începe reabilitarea cartierelor: zona blocurilor de pe strada Timișoarei intră în modernizare

Administrația locală din Lugoj începe un amplu proces de viabilizare a cartierelor. Prima zonă vizată este cea a blocurilor de pe strada...

Lugoj începe reabilitarea cartierelor: zona blocurilor de pe strada Timișoarei intră în modernizare
Actualitate joi, 13 august 2026, 19:49

Vizită de lucru a ministrului Economiei în Caraș-Severin. Situația Arsenal Reșița, proiectele turistice și dezvoltarea economică, în prim-plan

Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Irineu Darău, a efectuat joi, 13 august, o vizită de lucru în...

Vizită de lucru a ministrului Economiei în Caraș-Severin. Situația Arsenal Reșița, proiectele turistice și dezvoltarea economică, în prim-plan
Actualitate joi, 13 august 2026, 19:48

Incendiu la un vagon de călători în stația Ilteu. Pasagerii s-au autoevacuat

Un incendiu a izbucnit joi, 13 august 2026, în jurul orei 17:00, la un vagon de călători aflat în stația Ilteu. Alerta a fost transmisă prin...

Incendiu la un vagon de călători în stația Ilteu. Pasagerii s-au autoevacuat
Actualitate joi, 13 august 2026, 18:07

Primarul Remus Rof, la CNI pentru Dognecea: A fost semnat actul adițional pentru PUG

Comuna Dognecea se apropie de finalul unui amplu program de investiții finanțate prin PNRR. Primarul Remus Rof anunță finalizarea a două...

Primarul Remus Rof, la CNI pentru Dognecea: A fost semnat actul adițional pentru PUG
Actualitate joi, 13 august 2026, 18:00

Două oferte pentru transformarea Căii Șagului în „Magistrala Verde” din Timișoara

Două oferte au fost depuse la licitația lansată de Primăria Municipiului Timișoara pentru transformarea Căii Șagului într-un coridor modern...

Două oferte pentru transformarea Căii Șagului în „Magistrala Verde” din Timișoara