Ascultă Radio România Reșița Live

Primăria Reșița mai „săracă”: 59 de angajați vor părăsi instituţia

Pentru a nu reduce investițiile în oraș, primarul municipiului Reșița a luat decizia de a renunța la o parte din angajații primăriei și diminuarea tuturor salariilor cu 5%. Astfel, va face o economie de aproximativ 1,5 milioane de euro.

Primăria Reșița mai „săracă”: 59 de angajați vor părăsi instituţia

Articol editat de Radio Resita, 14 mai 2019, 09:54 / actualizat: 14 mai 2019, 19:24

„Decizia a plecat de la faptul că guvernul ne-a tăiat din bani. Ultima măsură este aceea de a trece anumite cheltuieli în seama primăriei, și anume indemnizațiile pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap. Aici se mai adaugă norma de hrană introdusă anul acesta și veniturile diminuate din impozitul pe profit, atunci când acesta a fost redus de la 16% la 10%. Astfel, suntem nevoiți să compensăm aceste pierderi care se ridică la aproximativ 3 milioane de euro pe an”.

Cei care au avut salarii mari, au pierdut și 25%. Spre exemplu eu mi-am tăiat indemnizația cu 3.000 de lei. Cei cu salarii mici nu au pierdut decât 5% dar acești bani au fost compensați de norma de hrană, practic nu sunt afectați,” a precizat Ioan Popa, edilul Reșiței.

În urma acestor decizii, liderul de sindicat al angajaților din Primărie, Liviu Gârtoi, și-a dat demisia din funcția de președinte. Contactat de Radio Reșița, acesta și-a motivat decizia pe seama faptului că nu a reușit sa reprezinte cu succes interesele colegilor săi.

  • Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Reșița a avut în structură  407 posturi, fiind desființate 76 posturi,  va avea 335 posturi.
    • din cele 76 de posturi reduse, 59 de posturi  sunt ocupate
  • Serviciul Public „Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă” Reşiţa fără personalitate juridică de sub autoritatea Consiliului Local a avut în structură  8 posturi, fiind desființate 3 posturi,  va avea 5 posturi.
    • din cele 3 de posturi reduse, 2 de posturi  sunt ocupate
  • Serviciului Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor al Municipiului Reşiţa, fără personalitate juridică, aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Reșița, a avut în structură  16 posturi, fiind desființate 2 posturi vacante,  va avea 14 posturi.
  • Direcția de Asistență Socială, instituție publică aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Reşiţa avut în structură  89 posturi,  fiind desființate 22,  va avea 67 posturi
    • din cele 22 de posturi reduse, 14 de posturi  sunt ocupate
  • persoanele ale căror posturi au fost desființate beneficiază de perioada legală de preaviz. În cazul funcționarilor publici preavizul este de 30 de zile calendaristice ( art. 99 alin. (3) din Legea nr.188/1999), iar în cazul salariaților cu încadrați cu contract individual de muncă pe funcții de execuție preavizul este de 20 de zile calendaristice( art. 75 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii.
  • odată cu preavizul se comunică și lista posturilor vacante pentru ca aceștia să poată  opta pentru un post vacant, iar în situația în care pe același post se depun mai multe opțiuni se organizează examen de testare profesională.
  • doar funcționarii publici pot beneficia în perioada de preaviz reducerea programului de lucru, până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor salariale cuvenite.

Lista posturilor vacante a fost publicată și pe pagina de internet a instituției www.primariaresita.ro la rubrica ORGANIZARE (53 de posturi vacante în cadrul aparatului de specialitate și 8 posturi vacante la asistență socială).

În funcție de opțiunile depuse, dacă pentru un post vacant își depune opțiunea o singură persoană acel post va fi ocupat de către aceasta, iar în situațiile în care pentru același post vor fi mai multe opțiuni, postul va fi ocupat de persoana care a obținut nota cea mai mare în urma testării profesionale.

Funcționarii publici de conducere au prioritate la ocuparea unei funcţii publice vacante la nivel inferior.

O persoană are dreptul la o singură opțiune pentru ocuparea unui singur post vacant. Prin excepție, dacă, după ce unul sau mai multi funcționari publici de execuție au optat pentru un post vacant și, ulterior, un funcționar public de conducere optează pentru acel post, funcționarul/funcționarii publici de execuție vor fi convocați pentru schimbarea opțiunii.

Etichete:
Lugojul vrea să taxeze clădirile neîngrijite: Primăria propune majorarea impozitelor cu până la 500%
Actualitate marți, 9 decembrie 2025, 19:11

Lugojul vrea să taxeze clădirile neîngrijite: Primăria propune majorarea impozitelor cu până la 500%

Administrația locală din Lugoj a înaintat Consiliului Local un proiect de hotărâre prin care propune aprobarea regulamentului privind majorarea...

Lugojul vrea să taxeze clădirile neîngrijite: Primăria propune majorarea impozitelor cu până la 500%
În Caraș-Severin s-a finalizat modernizarea Drumului Județean 608
Actualitate marți, 9 decembrie 2025, 18:39

În Caraș-Severin s-a finalizat modernizarea Drumului Județean 608

Proiectul de modernizare a Drumului Județean 608 a ajuns la final, după mai mulți ani de întârziere. Investiția a fost demarată prin fonduri...

În Caraș-Severin s-a finalizat modernizarea Drumului Județean 608
Noul Spital Municipal Timișoara prinde contur: Primăria și Banca Mondială avansează cu etapele tehnice ale proiectului
Actualitate marți, 9 decembrie 2025, 18:38

Noul Spital Municipal Timișoara prinde contur: Primăria și Banca Mondială avansează cu etapele tehnice ale proiectului

Primăria Timișoara și specialiștii IFC – Divizia de Investiții a Băncii Mondiale – accelerează procesul de dezvoltare a noului Spital...

Noul Spital Municipal Timișoara prinde contur: Primăria și Banca Mondială avansează cu etapele tehnice ale proiectului
„Bătălia Cărților” 2025 își desemnează câștigătorii. Biblioteca Județeană „Paul Iorgovici” organizează finala concursului de lectură la Reșița
Actualitate marți, 9 decembrie 2025, 16:09

„Bătălia Cărților” 2025 își desemnează câștigătorii. Biblioteca Județeană „Paul Iorgovici” organizează finala concursului de lectură la Reșița

Biblioteca Județeană „Paul Iorgovici” Caraș-Severin anunță organizarea finalei concursului național de lectură „Bătălia Cărților”,...

„Bătălia Cărților” 2025 își desemnează câștigătorii. Biblioteca Județeană „Paul Iorgovici” organizează finala concursului de lectură la Reșița
Actualitate marți, 9 decembrie 2025, 16:00

Studii clinice inovatoare în gastroenterologie la Spitalul Universitar OncoHelp Timişoara. Acces gratuit la terapii biologice moderne

Spitalul Universitar OncoHelp Timişoara derulează noi studii clinice în gastroenterologie, oferind pacienţilor acces la terapii inovatoare,...

Studii clinice inovatoare în gastroenterologie la Spitalul Universitar OncoHelp Timişoara. Acces gratuit la terapii biologice moderne
Actualitate marți, 9 decembrie 2025, 12:27

Herculane Project continuă dezvoltarea stațiunii Băile Herculane: noi proiecte depuse pentru finanțarea din 2026

Herculane Project continuă dezvoltarea stațiunii Băile Herculane: noi proiecte depuse pentru finanțarea din 2026 Tinerii implicați în Herculane...

Herculane Project continuă dezvoltarea stațiunii Băile Herculane: noi proiecte depuse pentru finanțarea din 2026
Actualitate marți, 9 decembrie 2025, 10:00

Controale ITM Caraș-Severin: amenzi de 70.500 lei și 190 de măsuri de remediere

Controale ITM Caraș-Severin: amenzi de 70.500 lei și 190 de măsuri de remediere În luna noiembrie 2025, inspectorii de muncă din cadrul...

Controale ITM Caraș-Severin: amenzi de 70.500 lei și 190 de măsuri de remediere
Actualitate marți, 9 decembrie 2025, 06:56

Curtea de Conturi descoperă nereguli financiare la Spitalul Municipal din Caransebeș: prime ilegale și prejudiciu de 48.000 lei

Curtea de Conturi a desfășurat un control, în luna octombrie, la Spitalul Municipal de Urgență din Caransebeș. Verificarile au scos la iveală...

Curtea de Conturi descoperă nereguli financiare la Spitalul Municipal din Caransebeș: prime ilegale și prejudiciu de 48.000 lei