Ascultă Radio România Reșița Live

Primăria Reșița mai „săracă”: 59 de angajați vor părăsi instituţia

Pentru a nu reduce investițiile în oraș, primarul municipiului Reșița a luat decizia de a renunța la o parte din angajații primăriei și diminuarea tuturor salariilor cu 5%. Astfel, va face o economie de aproximativ 1,5 milioane de euro.

Primăria Reșița mai „săracă”: 59 de angajați vor părăsi instituţia

Articol editat de Radio Resita, 14 mai 2019, 09:54 / actualizat: 14 mai 2019, 19:24

„Decizia a plecat de la faptul că guvernul ne-a tăiat din bani. Ultima măsură este aceea de a trece anumite cheltuieli în seama primăriei, și anume indemnizațiile pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap. Aici se mai adaugă norma de hrană introdusă anul acesta și veniturile diminuate din impozitul pe profit, atunci când acesta a fost redus de la 16% la 10%. Astfel, suntem nevoiți să compensăm aceste pierderi care se ridică la aproximativ 3 milioane de euro pe an”.

Cei care au avut salarii mari, au pierdut și 25%. Spre exemplu eu mi-am tăiat indemnizația cu 3.000 de lei. Cei cu salarii mici nu au pierdut decât 5% dar acești bani au fost compensați de norma de hrană, practic nu sunt afectați,” a precizat Ioan Popa, edilul Reșiței.

În urma acestor decizii, liderul de sindicat al angajaților din Primărie, Liviu Gârtoi, și-a dat demisia din funcția de președinte. Contactat de Radio Reșița, acesta și-a motivat decizia pe seama faptului că nu a reușit sa reprezinte cu succes interesele colegilor săi.

  • Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Reșița a avut în structură  407 posturi, fiind desființate 76 posturi,  va avea 335 posturi.
    • din cele 76 de posturi reduse, 59 de posturi  sunt ocupate
  • Serviciul Public „Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă” Reşiţa fără personalitate juridică de sub autoritatea Consiliului Local a avut în structură  8 posturi, fiind desființate 3 posturi,  va avea 5 posturi.
    • din cele 3 de posturi reduse, 2 de posturi  sunt ocupate
  • Serviciului Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor al Municipiului Reşiţa, fără personalitate juridică, aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Reșița, a avut în structură  16 posturi, fiind desființate 2 posturi vacante,  va avea 14 posturi.
  • Direcția de Asistență Socială, instituție publică aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Reşiţa avut în structură  89 posturi,  fiind desființate 22,  va avea 67 posturi
    • din cele 22 de posturi reduse, 14 de posturi  sunt ocupate
  • persoanele ale căror posturi au fost desființate beneficiază de perioada legală de preaviz. În cazul funcționarilor publici preavizul este de 30 de zile calendaristice ( art. 99 alin. (3) din Legea nr.188/1999), iar în cazul salariaților cu încadrați cu contract individual de muncă pe funcții de execuție preavizul este de 20 de zile calendaristice( art. 75 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii.
  • odată cu preavizul se comunică și lista posturilor vacante pentru ca aceștia să poată  opta pentru un post vacant, iar în situația în care pe același post se depun mai multe opțiuni se organizează examen de testare profesională.
  • doar funcționarii publici pot beneficia în perioada de preaviz reducerea programului de lucru, până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor salariale cuvenite.

Lista posturilor vacante a fost publicată și pe pagina de internet a instituției www.primariaresita.ro la rubrica ORGANIZARE (53 de posturi vacante în cadrul aparatului de specialitate și 8 posturi vacante la asistență socială).

În funcție de opțiunile depuse, dacă pentru un post vacant își depune opțiunea o singură persoană acel post va fi ocupat de către aceasta, iar în situațiile în care pentru același post vor fi mai multe opțiuni, postul va fi ocupat de persoana care a obținut nota cea mai mare în urma testării profesionale.

Funcționarii publici de conducere au prioritate la ocuparea unei funcţii publice vacante la nivel inferior.

O persoană are dreptul la o singură opțiune pentru ocuparea unui singur post vacant. Prin excepție, dacă, după ce unul sau mai multi funcționari publici de execuție au optat pentru un post vacant și, ulterior, un funcționar public de conducere optează pentru acel post, funcționarul/funcționarii publici de execuție vor fi convocați pentru schimbarea opțiunii.

Etichete:
În Caraș-Severin se constată o creștere a numărului de accidente rutiere
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 07:01

În Caraș-Severin se constată o creștere a numărului de accidente rutiere

Pe șoselele din Caraș-Severin s-a înregistrat în acest an o creștere a numărului accidentelor, cât și al persoanelor rănite. Gravitatea...

În Caraș-Severin se constată o creștere a numărului de accidente rutiere
Proiectul de dezvoltare a zonei turistice Semenic a intrat oficial în execuție
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 07:00

Proiectul de dezvoltare a zonei turistice Semenic a intrat oficial în execuție

Proiectul major de modernizare a zonei turistice Semenic trece într-o nouă etapă. Primăria Reșița a emis ordinul de începere a lucrărilor, un...

Proiectul de dezvoltare a zonei turistice Semenic a intrat oficial în execuție
Reșița deschide anul fiscal 2026 cu roboței pentru plata taxelor și impozitelor
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:34

Reșița deschide anul fiscal 2026 cu roboței pentru plata taxelor și impozitelor

Fără cozi, fără comisioane: Reșița deschide anul fiscal 2026 cu roboței pentru plata taxelor și impozitelor. Direcția de Taxe și Impozite a...

Reșița deschide anul fiscal 2026 cu roboței pentru plata taxelor și impozitelor
Reșița: Locuințe sociale moderne și spații verzi în cartierul Mociur
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:07

Reșița: Locuințe sociale moderne și spații verzi în cartierul Mociur

Primăria Reșița a finalizat lucrările de reabilitare a Căminului nr. 2 din cartierul Mociur, oferind 50 de apartamente moderne pentru familii...

Reșița: Locuințe sociale moderne și spații verzi în cartierul Mociur
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:01

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier

Primarul Dominic Fritz a anunțat deschiderea circulației prin Pasajul Solventul Timișoara, un proiect strategic care conectează cartierele...

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:01

Taxe și impozite Timișoara 2026: Ajustări și beneficii pentru plata anticipată

Municipiul Timișoara va aplica în 2026 modificări semnificative la impozitul pe clădiri și terenuri. Pentru clădirile rezidențiale ale...

Taxe și impozite Timișoara 2026: Ajustări și beneficii pentru plata anticipată
Actualitate sâmbătă, 27 decembrie 2025, 06:01

Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare

Investițiile publice în Bocșa, Caraș-Severin avansează, însă nu toate proiectele se desfășoară în ritmul dorit de autorități și...

Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare
Actualitate vineri, 26 decembrie 2025, 09:00

Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională

Senatul, camera decizională, a aprobat recent legea care asigură finanțarea modernizării liniei ferate Caransebeș–Arad, după ce Camera...

Senatul aprobă modernizarea liniei ferate Caransebeș–Arad pentru dezvoltarea regională