arafat

Secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii dr. Raed Arafat a anunţat că începând cu luna viitoare se va introduce raportarea zilnică şi la Unităţile de Primiri Urgenţă şi la compartimentele de urgenţă, astfel încât să existe o monitorizare online în privinţa cheltuirii banului public, precum şi a modului de intervenţie.
Dacă până acum am colectat date despre ce se întâmplă în sectorul prespitalicesc, intervenţii sectorul de urgenţă, ambulanţe, SMURD, elicoptere, care ni se raportează şi ştim ce se întâmplă, începând cu luna viitoare vom introduce raportarea zilnică şi la nivelul Unităţilor de Primiri Urgenţă şi la compartimente. Urmează şi aspectul de raportare pe UPU, nu este o muncă în plus, fiecare UPU are un raport de gardă tip pe care îl completează. Ce va fi nou: că acest raport să fie completat online şi să fie accesat inclusiv la nivel de minister, ca să vedem şi să urmărim situaţia. Fiecare parte îşi vede rapoartele, dar Ministerul Sănătăţii, Departamentul de Urgenţă va vedea rapoartele tuturor UPU. Va fi un raport tehnic şi ne informează unde sunt probleme„, a explicat Raed Arafat.
Secretarul de stat a precizat că au existat şi până acum monitorizări asupra UPU, care nu erau în timp real şi care erau prin făcute prin vizite şi prin monitorizare încrucişată, au fost depistate nereguli şi decontările nu s-au mai făcut. El a spus că o astfel de monitorizare este extrem de importantă, pentru că permite cheltuirea corectă a banului public, iar o monitorizare în timp real, zilnică şi o comparaţie între diferite categorii de UPU permite descoperirea discrepanţelor în timp real.
Putem să descoperim şi alte situaţii – că într-o UPU nu prea se face pentru bolnavi ce trebuie făcut, pentru că acolo, spre exemplu, nu se fac anumite lucruri o perioadă lungă. Poate să ne atragă atenţia, să mergem să discutăm cu ei ce se întâmplă cu anumite tipuri de cazuri. În altă parte, putem să vedem că e o exagerare în anumite situaţii, care trebuie iarăşi analizată„, a arătat Arafat.
Secretarul de stat a declarat că Departamentul de Asistenţă Medicală de Urgenţă din cadrul Ministerului Sănătăţii – care va face monitorizarea – va avea personal în plus, opt angajaţi şi că acesta va avea în subordine UPU, Serviciile de Ambulanţă şi va derula acţiunile prioritare de sănătate, care includ Programul de Infarct Miocardic, Traumă, Accidente Vasculare Cerebrale, de Terapie Intensivă, de Recoltare Mobilă de Sânge şi cel de Prevenire a Morţii Subite.