Premieră feroviară în vestul ţării: Programul RO-LA probat în Banat

Ministerul Transporturilor împreună cu CFR au pus în circulație un tren de probă pe relația Curtici – Simeria – Petroșani – Craiova.

Trenul încărcat cu 8 autotrenuri a parcurs sâmbătă, 10 februarie întreaga distanță în mai puțin de jumătate din timpul în care ar fi fost parcurs normal de autotrenuri pe şosea și a reprezentat un prim pas pentru implementarea unui proiect, cu beneficii importante în protecţia mediului, anunță Ministerul Transporturilor într-un comunicat.

Potrivit sursei citate sumele necesare pentru subvenționarea acestui tip de transport, au fost alocate de la bugetul de stat, prin Administrația Fondului pentru Mediu. Este vorba de 10 milioane de lei, sumă destinată demarării Programului RO-LA, prin care se transferă un segment al transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată. Prin acest program se urmărește reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfă le produc asupra mediului înconjurător.

România aprobă fonduri pentru dezvoltarea Programului RO-LA

Guvernul României a alocat 10 milioane de lei (aprox 2.2 milioane de euro) pentru demararea Programului RO-LA, prin care se urmăreşte reducerea poluării, a noxelor şi a emisiilor de CO2 din atmosferă.

Programul RO-LA se înscrie în Politica naţională a României în domeniul energiei din surse regenerabile, în vederea corelării cu economiile de energie şi creşterea eficienţei energetice, componente importante ale pachetului de măsuri necesare pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi pentru respectarea Protocolului de la Kyoto la Convenţia – cadru a Organizaţiei Naţiunilor Unite.

RO-LA constă în transportul vehiculelor rutiere pe calea ferată, în trenuri compuse din vagoane specializate. Încărcarea şi descărcarea acestora se realizează de asemenea în terminale speciale, prin intermediul sistemelor proprii de autopropulsie şi prin rulare pe roţile proprii ale vehiculelor. Pe durata transportului, şoferii vehiculelor încărcate în vagoane sunt transportaţi în vagoanele destinate pasagerilor.

Noul program de finanţare vizează reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfă le produc asupra mediului, prin transferul unui segment al transportului de marfă dinspre transportul rutier către cel feroviar.

Sursa: clubferoviar.ro

Foto: finantare.ro

2 COMENTARII

    • mereu se găseşte câte un cârcotaş… domnule bănăţenii sunt primii peste tot şi asta vă roade… vă mulţumim

Comentariile sunt închise.

De același autor

Related Articles