sageata verde

Calea ferată cu ecartament metric Arad – Podgoria (CFAP) a fost construită în 1905 – 1906, ca şi o cale ferată locală, la iniţiativa privată a unor oameni de afaceri care au fondat o societate pe acţiuni cu dreptul de a înfiinţa şi exploata o reţea locală de transport pe calea ferată. La 11 noiembrie 1906 a avut loc deschiderea oficială. Astfel Aradul a avut prima cale ferată electrificată din ţară. In anul  1913, luna noembrie, este consemnat ca şi începutul tracţiunii electrice în Romania. Totodata calea ferata Arad – Podgoria este prima cale ferată electrificată din sud-estul Europei şi a opta din lume. Aceasta avea rolul de a transporta ţăranii cu produse din podgoriile aradului în oraş la piaţă. Traseul conţinea 3 segmente: Arad – Ghioroc, Ghioroc – Pâncota si Ghioroc – Radna. La 100 de ani de la inaugurare, din vechiul traseu a mai rămas doar un segment, care este racordat la reţeaua de transport public, traficul realizându-se cu tramvaie. Trenul numit „Săgeata Verde” era o atracţie deosebită din Podgoria Aradului. În momentul de faţă liniile de cale ferată au ajuns la fier vechi, iar stâlpii care mai există stau să cadă pe carosabil .
La Primăria Aradului va avea loc la ora 10,00 un simpozion dedicat acestui eveniment, după care la depoul de tramvaie din localitatatea Ghioroc va fi dezvelită o placă comemorativă.