Societatea civilă din Caraş-Severin a reuşit să rezolve problema Semmeringului Bănăţean printr-o acţiune inedită desfăşurată astăzi pe calea ferată Oraviţa-Anina.

Peste 200 de persoane au participt la acţiunea ce a avut rolul de a salva Semmeringul Bănăţean. Carăşenii s-au mobilizat rapid pentru a convinge autoritătile că nu e bine să suspende activitatea pe calea ferată Oraviţa-Anina.

„Ne-am mobilizat pentru acest simbol al Banatului, nu putem rămâne indiferenţi, luptăm să nu se închidă”, au declarat călătorii într-un singur glas.

„Nu mă aşteptam la un număr atât de mare de oameni care să răspundă acestei iniţiative, este extraordinar de frumos, doar aşa o să reuşim să salvăm multe dintre obiectivele turistice importante din România”, ne-a declarat Oana Cenan Glăvan.

După o scurtă sesiune de socializare, cărăşenii s-au urcat în tren pentru a admira peisajul unic de pe primul traseu montan si cel mai spectaculos din România. Aici au avut parte de o scurta lectie de istorie sustinuta de profesorul universitar Gheorghe Popovici care sustine cu ardoare acest proiect, mai mult decât atât are şi o dorinţă în legătură cu acest traseu unic.

„Nu trebui închisă pentru că sperăm ca în 2021,atunci când Timişora va fi capitală culturală, cu adevărat noi Banatul Montan să fim ceea ce este mărginimea pentru Sibiu. De exemplu timişorenii să vină într-un număr cât mai mare aici”, a precizat profesorul Popovici.

În tren atmosfera a fost întreţinuta cu muzică folk si colinde pentru ca mai multi cantautori dar si corul Politiei de Frontieră Timiş, cu toţii s-au alăturat acestei actiuni magice. Călătorii au fost serviţi cu biscuiţi, cu vin şi răchie fiartă. După 2 ore si jumătate trenul a ajuns la Anina. Aici, calatorii au fost întâmpinaţi de fanfara oraşului.

Şi etnicii germani din această zonă îmbrăcaţi în port popular au adus călătorilor peste 500 de gogoşi calde.

„Ne-am alăturat şi noi acestei iniţiative şi ne bucurăm că am putut participa. I-am servit pe călători cu gogoşi, am făcut peste 500 de bucăţi aşa obişnuim noi să-i primim pe turişti în zona noastră”, ne-au declarat etnicii germani.

În gara din Anina a fost amenajat şi un loc în care oamenii au putut savura mâncăruri tradiţionale. Mămăligă, pomana porcului, cozonac si nelipsitul vin fiert. Aici călătorii au format cozi interminabile şi au degustat cu poftă din aceste bucate tradiţionale.

A fost o actiunea reuşită susţin organizatorii Lilii Ghrle, voluntarul inimos şi avocatul Mircea Boboşa.

„A fost o acţiune frumoasă le mulţumesc tuturor participanţilor şi partenerilor pentru implicare, eu zic că suntem un exemplu şi pentru alţii şi sper să se creeze un precedent, ne-ar plăcea dacă şi autorităţile locale s-ar implica mai mult în promovarea şi susţinerea acestor obiective turistice”, ne-au declarat cei doi care au fost sufletul evenimentului.

Este oficial, calea ferată Oraviţa Anina rămâne în continuare deschisă, cel puţin pentru încă un an de zile, acest lucru fiind confirmat si de vicepreşedintele Consiliului Judeţean din Caraş-Severin, Ionuţ Popovici cel care împreună cu familia sa a sponsorizat şi s-a implicat efectiv şi în organizarea acestei acţiuni.

„În această seară o să pot să pun capul liniştit pe pernă pentru că ştiu că ne-am atins obiectivul, calea ferată Oraviţa-Anina rămâne deschisă cel puţin un an de zile şi mă bucur că vocea noastră a ajuns până la factorii decizionali din Bucureşti. Aşa că invit românii din toate colţurile ţării să vină într-un număr cât mai mare să viziteze acest obiectiv turistic”, ne-a declarat Ionuţ Popovici.

Nu doar calatorii au fost fericiti la auzirea acestei vesti ci şi angajaţii CFR din aceasta zonă care au fost la un pas de a-si pierde locurile de muncă, susţine Remus Cherla, şeful Staţiei CFR Călători Oravita.

Hardy Cvoica a fost prezent în excursia istorică cu trenul pe relaţia Oraviţa-Anina şi a stat de vorbă cu călători din: Oraviţa, Anina, Timişoara şi Reşiţa:

Păreri călători

„E mama căilor ferate din România,iar dacă mama e bolnavă ce faci o dai la o parte, NU”!

Obiectivul a fost atins şi de acestă dată. Vocea societăţii civile din Caraş-Severin este puternică iar acţiunea de astăzi a demonstrat acest lucru. Calea ferată Oravita Anina, cea mai spectaculoasă din România rămâne deschisă, aşa că sunetul rotilor de tren se va auzi mult timp de acum încolo!

Radio România Reşiţa a fost partener media în cadrul acestei acţiuni!

1 COMENTARIU

  1. Am participat cu bucurie la această acțiune și am fost plăcut impresionată .Cu tristețe am aflat că se vrea inchiderea acestui traseu de o frumusețe rară,primul se pare din țară. Cum e posibil să dorești demolarea acestui monument de artă feroviară?Cine crede că reușește acest lucru se înșeală.Dacă e nevoie vom ocupa linia om lângă om.Sau voi guvernanții n-aveți resurse pentru plata celor câțiva angajați ?Tăiați pensiile speciale și problema e rezolvată.Această lucrare de artă trebuie să rămână pe loc și să funcționeze ca obiectiv de interes touristic major pentru această zonă.

Comments are closed.