La Universitatea de Vest din Timişoara se stimulează învăţarea de profunzime a studenţilor. Se doreşte ca modelul să fie transmis şi în alte 30 de universităţi româneşti.

În demersul său de creştere a calităţii activităţilor didactice prin centrarea pe student, Universitatea de Vest din Timişoara anunţă lansarea unui nou proiect menit a stimula învăţarea de profunzime a studenţilor.

Proiectul „UVT teaching brand” este derulat de Centrul de Dezvoltare Academică şi are o durată de şapte luni. Cel puţin 150 de cadre didactice din UVT vor fi formate în acord cu un model de instruire pentru stimularea învăţării de profunzime a studenţilor.

Obiectivul general este creşterea calităţii activităţilor didactice din UVT prin formarea psihopedagogică a universitarilor. Astfel, în perioada următoare se va dezvolta, prin demersuri de cercetare-acţiune, un model de instruire universitară care să susţină obiectivele proiectului. De asemenea, în acord cu modelul propus, se vor elabora şi implementa proceduri şi instrumente de evaluare de către studenţi a prestaţiilor didactice ale profesorilor.

Nu doar că ne optimizăm în permanenţă activitatea de predare, ci ajutăm şi celelalte universităţi, împărtăşind cu ei modelele dezvoltate de noi. Astfel, proiectul îşi propune şi informarea a 1000 de cadre didactice din cel puţin 30 de universităţi din ţara noastră, cu privire la modelul de instruire al UVT şi la sistemul integrat de formare dezvoltat în jurul acestuia„, spune rectorul UVT, prof. dr. Marilen Pirtea.

Proiectul a primit finanţare prin Fondul de Dezvoltare Instituţională, în urma unei competiţii coordonate de Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Superior (CNFIS).

(Ada Botezan)