Popa a hotărât: Semenicul ba, funicularul da

352

În concordanţă cu dorinţele reşiţenilor, exprimate în barometrul social realizat de Primăria Reşiţa, primarul municipiului, Ioan Popa, şi-a exprimat de mai mult timp dorinţa de a achiziţiona hotelul Semenic.

S-a vehiculat ideea că în el ar putea să funcţioneze serviciile primăriei, care acum sunt răspândite în mai multe locaţii din oraş, sau mai pragmatic, înfiinţarea unei societăţi comerciale care să administreze imobilul în regim hotelier.

Dar n-a fost să fie.

Hotelul Semenic a fost scos la vânzare pentru suma de 1 milion 500.000 de euro, dar evaluările arhitecţilor reşiţeni în ceea ce priveşte repunerea sa în funcţiune, l-au determinat pe Ioan Popa să abandoneze ideea.

Luând în considerare că hotelul are o suprafaţă de peste 10.000 de metri pătraţi şi costurile de a-l readuce în funcţie – şi ne referim la termie, apă şi canalizare, curent, internet şi după aceea partea de finisaje şi dotări cu mobilier, ar ajunge la cel puţin 300 de euro metrul pătrat. Înseamnă o investiţie de peste 3 milioane de euro, peste preţul de achiziţie, pe care nu ne-o permitem asuma în această fază. Sperăm ca pe ultima sută de metri cât mai au până la declanşarea procedurii de faliment, adică undeva la începutul lunii iunie, să apară eventual un investitor interesat să-l achiziţioneze şi să-l repună în funcţie. Primăria nu are resursa financiară acuma, disponibilă pentru acest fel de investiţii. Mai stăm.”- a explicat primarul Ioan Popa.

El a  recunoscut că de când a fost pus în vânzare, primăria Reşiţa a fost singura interesată să-l achiziţioneze.

În schimb, primarul Reşiţei, Ioan Popa , a pus ochii pe funicular, care este şi el de vânzare.

Funicularul, da. Este vorba despre un alt preţ, un alt obiectiv. Vorbim despre 150.000 de dolari-preţul la care a fost achiziţionat. Am comandat o evaluare a lui, şi-n cazul în care evaluarea este egală sau mai mare(probabil . mai mică) decât vrem noi să plătim pentru el, îl luăm. Îl introducem într-un proiect, un concurs cu OAR-ul(n.b.-Ordinul Arhitecţilor din România) pentru optimizarea lui sau exploatarea din punct de vedere turistic. Aici nu contează cât costă, ci cât pui. Însă, spre deosebire hotelul Semenic unde banii ar trebui să-i aducem noi, din bugetul propriu sau prin credit, în cazul funicularului există fonduri europene care se pot accesa, între 1,2,3 milioane de euro, chiar şi prin acel faimos Europa 20-20. În speranţa că am putea atrage fonduri de acolo, aş vrea să facem acest concurs cu OAR-ul„-a mai spus primarul Reşiţei.(Daniela Tudor)