[FOTO] Experienţă pe 4 roţi: Cu Dacia pe hotarele României Mari în anul centenarului Marii Uniri

338

Bătrâna Dacie la o nouă performanţă remarcabilă.

După 2.500 de km parcurşi cu caiacul pe Dunăre în cadrul turului internaţional danubian între Ingoldstadt/ Germania şi Sf. Gheorghe/ România şi alţi peste 9.000 în cadrul unui raliu organizat de maghiari pe traseul cuprins între Budapesta – Austria – Spania – Gibraltar – Maroc – Mauritania şi Mali, temerarul cărăşan Dan Paici din Caransebeş, a reușit o altă performanță, în urma unui proiect gândit să promoveze simbolurile României în anul centenarului Marii Uniri. Este vorba despre un circuit de peste 4.000 de kilometri de-a lungul vechilor hotare ale României Mari pe care l-a parcurs alături de coechipierul său, Ştefan Andronache.

Amândoi au plecat în cursă din municipiul Caransebeş pe 22 aprilie şi au fost însoţiţi până la Reşiţa de membri Clubului Guerilla Motors pe motociclete, după care cei doi şi-au continuat drumul spre Grădinari şi vama Naidăş, iar astăzi (n.r 6 mai), după două săptămâni, au ajuns din nou la Grădinari, au trecut prin Oraviţa şi în drumul lor spre casă, au poposit, preţ de o jumătate de oră şi în Reşiţa.

Dan Paici pentru Radio Reşiţa:

“Aventura de acum a plecat de la ideea să facem ţi noi ceva pentru aniversarea celor 100 de ani de la România Mare şi de acolo am plecat să facem un tur al ţării de la 1918 pe drumurile cele mai apropiate de frontieră, trecând foarte puţin în toate statele vecine. Adică am fost în Serbia, am fost în Ungaria, la Cernăuţi, am venit pe Nistru la cetăţile lui Ştefan cel Mare, am fost în Bulgaria la Balcic. Am făcut peste 4.000 de kilometri în două săptămâni cu o Dacie 1340 nemodificată, fabricată în 1988, doar recondiţionată să funcţioneze. Spre deosebire de cea din deşert, aceasta s-a comportat mult mai bine. În rest am mers bine, am dormit în cort, am dormit prin pensiuni, hoteluri, am mers în medie cam 300 de kilometri pe zi, am mai stat şi prin frontiere. Am avut tot timpul nişte steaguri pe maşină, ne-au mai pus să le dăm jos, noi le-am pus la loc. În general văzând maşina şi noi am vorbit româneşte, am întâlnit peste tot români. Pe partea asta de graniţă de Apus a României nu este niciun fel de problemă, însă pe partea cealaltă, graniţa de Răsărit, acolo sunt tot felul de probleme şi nu suntem prea bine văzuţi. În rest am primit felicitări când ne-au văzut cu steagul românesc pe maşină…”. 

Amintim că, alpinistul cărăşan Dan Paici care a supravieţuit unei avalanşe, prăbuşirii cu elicopterul şi unui accident la escaladă, are la activ o participare ca mecanic la raliul Paris – Dakar şi trei decenii de aventuri, practicînd mai multe sporturi extreme. Temerarul bănăţean a urcat şi pe Himalaya în costum popular românesc, până la peste 5.416 m în Masivul Annapurna.

Inginer de profesie, Paici s-a născut la Orşova, din tată sârb şi mamă româncă. “Am crescut cu Dunăre şi munte alături, cum să nu fiu temerar?” spune cu ochi limpezi bărbatul încadrat de o barbă războinică, care se autointitulează “lupul singuratic şi nemuritor”.

(Hardy Cvoica)