Ce facem cu Semeringul bănăţean?

semeringul_banatean
Linia ferată Oravita-Anina este a cincea cale ferată de pe teritoriul României, respectiv prima cale ferată montană şi mulţi vor fi de acord, poate şi cea mai frumoasă. Construita in timpul Imperiului Austriac, reprezintă un monument cultural unic in România precum şi o realizare tehnică deosebită. Pentru Semeringul Bănățean a fost nevoie să se facă străpungeri şi tăieturi în deal pe o distanță de 21 km. Tunelele au fost săpate cu dalta şi târnăcopul, dinamita nefiind inventată încă. Linia ferată Oravița – Anina are o lungime de 34 km, iar construcția ei a costat în total 5.000.000 de guldeni. Au fost construite în total 10 viaducte cu o lungime totala de 843 m, tuneluri într-o lungime totala de 2084 m şi străpungeri de dealuri pe o lungime totală de 21.171 m. Calea ferată Oraviţa-Anina este unicat in ţara noastră percum şi in sud-estul Europei, este monument istoric încadrat în grupa valorica “A” și constituie pe drept cuvânt o artă inginerească. Ruta este recunoscută în Europa pentru frumuseţea peisajului şi vechimea construcţiei, obiectivul fiind şi unul dintre cele mai vechi de pe continent. Din cauza ineficienței traseului, compania CFR vrea să o scoată din nou la licitație, dar nimeni nu este interesat de această mină de aur din punct de vedere turistic.

Care credeți că este soluția pentru salvarea acestui obiectiv istoric și turistic deopotrivă?

Cele mai citite

Related Articles