[AUDIO] Fără copii în reclamele la alimente

Nu peste mult timp copiii nu vor mai fi folosiți în reclamele la produse alimentare. Se așteaptă votul final pentru ca minorii să nu mai aibă voie sa apară în nicio reclamă pentru mâncare sau băuturi, inclusiv în cele pentru ceaiuri, lapte praf sau suplimente alimentare. Copilul nu trebuie să fie folosit de comercianți pentru vânzarea de produse alimentare. Ținta nu este copilul, ci părintele, care se conformează sau nu dorințelor copilului. Despre această situație vorbește psihologul Mihail Jianu:

”În primul rând și copilul și părintele trebuie să facă o comparație, o analiză. Are nevoie neapărat de acel produs sau îl cumpără mai ales pentru reclama respectivă și că mai are și altcineva din anturaj așa ceva.”

În România există publicitate masivă la medicamente, farmacii, alimente și la bănci …și aceasta prin intermediul copiilor. Nu este corect ca prin reclame, părintele să ajungă în situația în care minorul îi cere, într-un mod agresiv verbal sau nu, un anumit produs văzut la televizor. Și chiar asta se întâmplă, după cum ne confirmă copiii:

Mă uitam la reclame și vroiam neapărat acel lucru, în special jucării. Îmi plac reclamele cu copii și îmi doresc mai tot ce văd pe la televizor”, spune o elevă de clasa a IV-a.

Cei care realizează reclamele se folosesc de minori, pentru că știu foarte bine obiceiurile consumatorului.

sursa foto:click.ro

De același autor

Related Articles