[FOTO-AUDIO] Bani cheltuiţi degeaba. Un proiect de peste 400.000 euro este sortit eşecului la Reşiţa

228

Au trecut mai bine de doi ani de când pe raza municipiului Reşiţa au fost instalate o serie de panouri electronice, destinate informării turiștilor. Cu toate acestea, astăzi, nici măcar cetăţenii Reşiţei nu ştiu exact la ce folosesc aceste cutii negre. Cei care au fost curioşi, au renunţat rapid pentru că de cele mai multe ori, ele nu funcţionează.

„Bănuiesc că s-au investit nişte bani în ele. Din moment ce au fost puse, meritau să şi funcţioneze. Ele au fost puse cu un scop şi scopul s-a sfârşit înainte de a-şi arăta funcţionalitatea”, a declarat o femeie care a încercat să afle ce secrete s-au putea ascunde în aceste infochioşcuri.

 

 

„Obiectivul principal al proiectului l-a constituit realizarea unei dezvoltări socio-economice durabilă și echilibrată a municipiului Reșița și a orașului Kikinda, pe baza unei dezvoltări comune a turismului transfrontalier și creșterea numărului de turiști cu cel puțin 20%, prin promovarea potențialului turistic al celor două orașe”, declara în urmă cu doi ani primarul de atunci al Reșiței.

Cert este că Reşiţa nu a fost invadată de turişti. În plus, multe din infochioşcurile amplasate în zonele mărginaşe ale oraşului au fost vandalizate. Poliţia locală a identificat autorii, i-a amendat şi atât. De fapt, nu. A făcut şi propuneri, spune Alexandru Ciati, şeful Poliţiei locale.

„Am făcut solicitare colegilor de la proiecte europene să încerce să mute acele infochioşcuri dintr-o zonă în care nu sunt folosite aşa cum se cuvine (n.r. Muncitoresc). Aşteptăm acum rezultatul, în vederea mutării lor în alte zone care prezintă interes.”

 

Achiziţionarea celor 20 de infochioşcuri s-a făcut în 2014 printr-un proiect transfrontalier cu municipalitatea din Kikinda. Valoarea investiţiei a fost de aproape 426 mii euro, din care 85% contribuția IPA, 13% — finanțarea Guvernului României, iar 2% a fost contribuția Consiliului Local Reșița.

(Sebastian Dragomir)