Drumuri reabilitate cu viteza luminii. CNADNR îşi face “SMURD pentru drumuri”

Peste 100 de utilaje specializate pentru intervenții și lucrări la drumuri vor intra în dotarea celor șapte Regionale de Drumuri și Poduri din România. Așa numit-ul ,,SMURD pentru drumuri” de la CNADNR ne costă peste 10 milioane de Euro dar prin acestă investiție (de la buget) drumarii promit că vom avea reparații de îndată.

Inundațiile de la începutul lunii care au închis trei zile Drumul Național 2 lângă Adjud, explozia TIR-ului cu sute de butelii de la Mihăilești în județul Buzău sau căderile de pietre de pe DN 7 Pitești –Sibiu și din Clisura Dunării sunt cele mai recente exemple pentru intervenții în regim de urgență. La inundații, surpări de carosabil, căderi de pietre de pe versanți și reparații de poduri sau de gropi, Compania Drumuri nu are o flotă proprie de utilaje specializate și este obligată să le contracteze de la firme de construcții iar procedurile birocratice fie și în situații de calamitate naturală durează și 2-3 săptămâni, spune Cristian Andrei director în cadrul CNADNR : ,,Vom elimina timpii de achiziție pentru diverse tipuri de lucrări care până acum ne încetineau foarte mult întrucât CNADNR nu dispunea de o bază proprie de mașini și echipamente cu care să poată interveni. Ceea ce avem noi acum sunt vehicule cu care putem să asigurăm un minim de intervenție pe semnalizarea rutieră pe decolmatarea unor podețe și cam atât”, a explicat Cristian Andrei, de la Compania de Drumuri.

Totodată, autobasculantele, excavatoarele, stațiile mobile de asfalt și celelalte echipamente suplimentare pentru reparațiile carosabilului pe care le va primi fiecare Regională de Drumuri vor fi folosite și pe drumurile unde ar putea fi reziliate contractele de modernizare. De exemplu în nordul țării pe DN 18 între Moisei și Iacobeni, în Hunedoara, Arad și Bihor pe DN 76 Deva –Oradea sau în sud pe DN 5 spre Giurgiu și pe DN 6 București-Craiova, constructorii care au părăsit în ultimii ani șantierele au lăsat șoselele aproape impracticabile și întreținerea prin contractarea unor lucrări cu drumari privați este destul de costisitoare. Cel mai scump utilaj din acest contract este stația mobilă de asfalt de 60 de tone pe oră – 3,5 milioane de lei care va permite intervenții și iarna atunci când drumarii privați nu prea asigură cantități mai mari de asfalt. În plus se cumpără și mașini speciale pentru plombări la rece cu infraroșu prin încălzirea mai bună a suprafeței ceea ce va duce la o priză mai bună a materialului.  De fapt acest proiect pentru achiziția de utilaje este doar o parte a planului prin care Compania de Drumuri vrea să -și recâștige domeniul de activitate, acum doar de administrator de șosele dar pe viitor  și de constructor de drumuri.

De același autor

Related Articles