[AUDIO] Istoria Banatului Montan aruncată la gunoi

Istoria nepăsării. Cea mai veche cale ferată montană din sud-estul Europei, obiectiv turistic şi cu potenţial ridicat, a fost dat uitării de autorităţi.

Istoria își bate joc de cei care nu o cunosc, repetându-se, spunea marele Nicolae Iorga. La fel se întâmplă şi în cazul celei mai vechi căi ferate din sud-estul Europei.

În ciuda repetatelor demersuri făcute de Direcţia pentru Cultură a judeţului Caraş-Severin şi opinia publică locală, obiectivul istoric de importanţă naţională, clasa A, din Caraş-Severin nu este promovat aproape deloc de cei autorizaţi să facă acest lucru, spune directorul instituţiei de cultură din judeţ Liubiţa Raichici. Situaţia trenează de mai mulţi ani şi astfel ceea ce alţii ar da bani grei să aibă, noi aruncăm la gunoi într-o clipită.

Citeşte şi: [AUDIO] Calea ferată Oraviţa-Anina, pionul revigorării turismului şi economiei Banatului

Edificat în urmă cu peste un secol şi jumătate acesta nu prezintă niciun fel de pericol din punct de vedere tehnic, fiind realizat după o tehnică italiană de mare precizie, a subliniat Liubiţa Raichici.

Vă reamintim că, în cei 153 de ani de existenţă, calea ferată Oraviţa-Anina nu a fost închisă niciodată din cauza infrastructurii, nici măcar iarna. (Hardy Cvoica)

Foto: arhiva

De același autor

Related Articles