Ordonanţa privind managementul situaţiilor de urgenţă a fost publicată în Monitorul Oficial

harta roOrdonanţa de Urgenţă a Guvernului privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea OUG nr.21/2004 privind Sistemul naţional de management al situaţiilor de urgenţă a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial. Potrivit actului normativ, normele metodologice de aplicare vor fi reglementate prin hotărâri de guvern subsecvente Ordonanţei de Urgenţă şi vor intra în vigoare începând cu data de 1 martie 2014.

OUG reglementează organizarea şi competenţele Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, condus, în calitate de preşedinte, de către viceprim-ministrul pentru securitate naţională, Gabriel Oprea. Comitetul are competenţe la nivel strategic, asigurând un nivel înalt de decizie, întrucât toţi miniştrii cu atribuţii în materie de situaţii de urgenţă sunt membri ai Comitetului. Din punct de vedere operaţional, vicepremierul pentru securitate naţională, Gabriel Oprea, coordonează activităţile specifice situaţiilor speciale de urgenţă, prin intermediul Centrului Operaţional de Comandă al Guvernului, care are sarcini principale în domeniul managementului informaţiilor, al operaţiilor şi al consecinţelor. Centrul Operaţional de Comandă al Guvernului coordonează operaţional toate centrele operaţionale de comandă şi centrele operative care funcţionează în structura ministerelor sau instituţiilor cu atribuţii în materie.

Măsurile luate de Guvern urmăresc creşterea capacităţii operaţionale şi a vitezei de reacţie a instituţiilor statului pentru prevenirea şi înlăturarea efectelor evenimentelor generatoare de situaţii speciale de urgenţă printr-o conducere unitară, în format integrat, a acestora, potrivit actului normativ. ”Necesitatea unei coordonări unitare, de natură a asigura funcţionalitatea optimă şi eficientă a elementelor de dispozitiv şi a capabilităţilor, precum şi un control real, efectiv, asigurat de o conducere realizată de persoane cu experienţă în materie, impune coordonarea structurilor respective de la nivelul Executivului, respectiv de către viceprim-ministru şi conducerea efectivă a acestora de către un secretar de stat, specialist în domeniu, în cadrul unui Departament pentru Situaţii de Urgenţă”, se precizează în documentul citat.

Sursa: Agerpres

De același autor

Related Articles