Mai mult de jumătate din apelurile date de cărăşeni la 112 nu reprezintă urgenţe. Acest lucru reiese din statistica apelurilor, întocmită în primul trimestru al anului de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Maiorul Cătălin Chirică, purtătorul de cuvânt al STS, spune că oamenii sună inclusiv pentru a afla informații despre noul coronavirus.

„Până la sfârșitul lunii martie, operatorii STS au preluat 32.327 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre noul coronavirus, fără a avea urgențe reale. Din Caraş-Severin s-au înregistrat 832 de astfel de apeluri. Conform noii legislații adoptate la sfârșitul lunii martie, apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amenzi cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei sau cu prestarea de la 100 la 200 de ore de activități în folosul comunității, iar alertarea falsă a agențiilor de intervenție se sancționează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei sau prestarea de la 200 la 400 de ore de activități în folosul comunității”.

50% din totalul apelurilor la 112 efectuate de cărăşeni în luna ianuarie nu au reprezentat urgenţe, iar procentul de non-urgenţe a crescut la 60% în luna martie.

Conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), în perioada ianuarie-martie 2020, din totalul de 2.539.700 de apeluri,un număr de 1.395.029 apeluri au reprezentat urgențe (54,92%), iar 1.144.671 au fost apeluri non-urgente (45,08%). În luna ianuarie 2020, au fost înregistrate 464.907 de apeluri urgente și 384.168 de apeluri non-urgente, în februarie au fost contorizate 459.096 de apeluri urgente și 361.056 non-urgente, în timp ce în luna martie s-au înregistrat 471.026 apeluri urgente și 399.446 non-urgente.