„Modul de relatare echilibrat în ceea ce priveşte activitatea guvernamentală al postului public Radio România Actualităţi, al postului radio Europa FM şi al brand-urilor online HotNews, Adevărul şi Ziarul Financiar, le-a ajutat să-şi păstreze cotele de audienţă”, menţionează ultimul Digital News Report, lansat ieri de echipa de cercetare a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Bucureşti.

Digital News Report este cel mai mare studiu multianual, internaţional, pentru publicul digital de ştiri, anul acesta la ediţia a opta. Cercetarea este efectuată online de Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea Oxford şi colaboratorii săi locali.

Conform raportului, publicul digital din România continuă să fie interesat de informaţia de presă, consumatorul mediu de ştiri online accesând săptămânal până la 7 surse de ştiri, TV, online, radio şi presă scrisă. Urmând tendinţa globală, românii se îndepărtează de sursele de informare puternic polarizate şi încearcă să evite ştirile false, schimbarea de comportament fiind vizibilă în special în rândul celor tineri şi educaţi.

Colegii noştri de la Radio Chişinău au fost, la rândul lor, apreciaţi pentru felul neutru şi echidistant în care au relatat votul majorităţii parlamentare, în prima lectură, pentru revenirea la sistemul electoral proporţional în Republica Moldova, la fel ca până la scrutinul din 24 februarie. Aprecierile au venit în urma studiilor mediacritica.md, portal de educaţie mediatică din Republica Moldova.