Telenovela lucrărilor la reţeaua de canalizare din oraşul Bocşa este departe de a lua sfârşit.

Proiectul de introducere a reţelei de canalizare în oraşul Bocşa, derulat prin Consiliul Judeţean Caraş-Severin şi societatea AquaCaraş nu a fost nici acum finalizat, deşi a început în anul 2014, când a fost semnat contractul cu finanţare europeană, în valoare de aproximativ 18 milioane de euro.

Primarul oraşului Bocşa a atras în repetate rânduri atenţia asupra ritmului aproape inexistent în care se desfăşoară lucrările.

Eugen Cismăneanţu spune că situaţia este dramatică, deoarece tot oraşul a fost transformat într-un şantier, iar lucrările bat pasul pe loc, spre disperarea cetăţenilor. Edilul a precizat că în ultimele 6 luni, dacă a văzut 2-3 utilaje în teren.

În plus, deoarece nu este realizată reţeaua de canalizare, staţia de epurare nu poate fi pusă în funcţiune, mai afirmă primarul Eugen Cismăneanţu. Lucrările la această construcţie sunt efectuate în proporţie de 90%. Până la finalizarea investiţiei, apa uzată şi toate dejecţiile ajung în râul Bârzava. În anii 70, în Bocşa a început construcţia unei staţii de epurare, care a fost ulterior abandonată.

Responsabilul cu proiectele cu finanţare europeană din cadrul societăţii AquaCaraş, Ioan Fîc, spune că s-a ajuns în această situaţie din cauza slabei mobilizări a antreprenorului.

Ioan Fîc dă asigurări că s-au luat măsuri pentru a intensifica ritmul lucrărilor. Asocierea Ludwig Pfeiffer s-a retras atunci când au existat probleme cu finanţarea, după care a băgat firma în insolvenţă, a precizat Ioan Fîc, care afirmă că din această săptămână, cel mai târziu la începutul săptămânii viitoare va reîncepe introducerea reţelei de canalizare şi se va acţiona cu 5 echipe pe un tronson de 9 km de pe DN care traversează oraşul.

Primarul oraşului Bocşa, Eugen Cismăneanţu a declarat că din acest motiv, proiectul european de asfaltare a 53 de străzi din Bocşa, este în pericol. Investiţia derulată prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală se află în faza de licitaţie publică, după care ar trebui să demareze lucrările, doar că societatea AquaCaraş şi constructorii încurcă planurile. Edilul a precizat că nu se poate asfalta, iar mai apoi să se spargă din nou.